• Aqv

Hur gör era fsk gällande allergier??

Vi har nyss diagnostiserad nötallergi på sonen två år. Hur gör era förskolor vid jul gällande pepparkakor? Finns det nån sort utan spår? Det brukar vanligtvis vara luciafirande mm där detta finns och Vet inte hur jag ska ställa mig till detta. Sväller upp i ansiktet vid allergi så inget att leka med. Är svårt för sonen att förstå när han är så liten:|

• Svar på tråden Hur gör era fsk gällande allergier??
  • Lena

Varför skulle det vara spår av nötter i pepparkakor?
    Är han även allergisk mot mandel?

• Min underbara hjärtan

Vår dotter är oxå väldigt allergisk mot olika nötter dock inte mandel! Men annars baka egna lämna en liten låda på förskolan så får din son av dom :)

• Lena
    Min underbara hjärtan skrev 2013-09-24 22:34:09 följande:
    Vår dotter är oxå väldigt allergisk mot olika nötter dock inte mandel! Men annars baka egna lämna en liten låda på förskolan så får din son av dom :)
    På alla luciafiranden jag har varit har barnen bakat pepparkakorna och lussekatterna själva innan.
  • Dr Mupp

Nötter, jordnötter och mandel har varit det minsta problemet. Det råder nötförbud på både förskolan och skolan så inga misstag har skett. På förskolan bakar barnen pepparkakor och lussebullar.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Aqv

Ja han är även allergisk mot mandel, läste på nåt pepparkakspaket när jag handlade och såg då att de kan innehålla spår och nån sort var det mandel i. Nötförbud låter skönt! Här märker de det som är olämpligt med en röd "prick" på förpackningen tex musli.   Baka egna var ju en god ide!

Svar på tråden Hur gör era fsk gällande allergier??