• metallic

varmare skalbyxor? Finns det?

Just nu så kör jag på Helly Hansens och gneis skalbyxor på barnen. Men det börjar bli kallare ute och jag tycker det är lite knöligt att ha fleece byxor under. Gillar inte Galonkläder så  fleccefodrade såna byxor vill jag inte ha.
    Finns det skalbyxor som är lite varmare? som man kan ha fram tills det är dags att ta fram vinteroverallerna.

• Svar på tråden varmare skalbyxor? Finns det?
  • Natulcien

Fast då är det ju inte skalbyxor längre...? Om de är fodrade, menar jag..? Flört
    Annars är ju ullunderställ både slimmat och varmt att han under.

• metallic

ok, varmare överdragsbyxor då. vill inte ha termobyxor utan lite kraftigare eller tunt fodrade överdragsbyxor som tål väta samt andas.
    Min son har eksem så han kan inte ha ull. och dottern tycker de klias och sticks. Vi har provat olika märken men hon säger att alla sticks.

Det är främst på dagis det ska funka smidigt.

• Griseknoen35

Ha ullunderställ och sedan flisbyxor och sedan överdragsbyxor. Det borde gå tills det är overallsdax. Lager på lager håller värmen kanon. Ha då till fodrade stövlar och ullstrumpor så bör barnet inte frysa. Har barnen på ur och skur dagis och det är så barnen där är klädda och dom fryser inte.

• Griseknoen35
    metallic skrev 2013-09-25 10:08:04 följande:

ok, varmare överdragsbyxor då. vill inte ha termobyxor utan lite kraftigare eller tunt fodrade överdragsbyxor som tål väta samt andas.
    Min son har eksem så han kan inte ha ull. och dottern tycker de klias och sticks. Vi har provat olika märken men hon säger att alla sticks.

Missade att han inte kunde ha ull. Det finns andra bra underställ i andra material som är jättebra också!!!
  • alexs mamma

Ts har du testar underkläder i bambu? Bambu fungerar på samma sätt som ull men det kliar inte.

• Natulcien
    metallic skrev 2013-09-25 10:08:04 följande:

Ok. Vi har ett par överdragsbyxor från Lindex (In Wear) som är tunt fodrade. De är dock ärvda från syskonbarn, så jag vet inte om det är något de har kvar..?
    Men de tål i alla fall väta och är ju kraftigare än skalbyxor.
  • sommar2001

Isbjörn har jättebra skalbyxor. Finns i olika varianter, vi använder de tunnare till våra varma barn då den andra blir för varm. Sen finns det mellanlager som sitter bättre än fleece.
    Annars har både stadium och pop skalbyxor som är tunnt fodrade och varmare än vanliga utan foder el med "nät" Stadiums blir dock väldigt blöta. Kolla Kan tänka mig att Bergans också har ett bra alternativ.

• metallic
    alexs mamma skrev 2013-09-25 10:24:24 följande:
    Ts har du testar underkläder i bambu? Bambu fungerar på samma sätt som ull men det kliar inte.
    Nej det har jag inte testat, har aldrig hört talas om det. Det ska jag verkligen prova  =)

Det som blir lite jobbigt är ju att det måste köpes in ganska många då sonen byter kläder varje dag för han har skitat ner de, måste ju hinna tvätta =)
  • alexs mamma
    metallic skrev 2013-09-25 10:32:45 följande:
    Nej det har jag inte testat, har aldrig hört talas om det. Det ska jag verkligen prova  =)

Det som blir lite jobbigt är ju att det måste köpes in ganska många då sonen byter kläder varje dag för han har skitat ner de, måste ju hinna tvätta =)

Bambuunderstället har du under de vanliga mjukisbyxorna och sedan ett par skalbyxor över, understället behöver du inte tvätta så ofta då eftersom de inte blir smutsiga på samma sätt...
  • Anne69

Pop har ett par jättefina, lite tjockare, överdragsbyxor. De är toppen! Vi har haft dem i flera år och i alla storlekar och det är de här byxorna barnen gillar allra bäst! Men det måste bli lite kyligare......mitt förskolebarn har haft de byxorna hela denna kalla vecka. Men är det 15 grader och sol så är de för varma.

• metallic
    alexs mamma skrev 2013-09-25 11:32:34 följande:

Bambuunderstället har du under de vanliga mjukisbyxorna och sedan ett par skalbyxor över, understället behöver du inte tvätta så ofta då eftersom de inte blir smutsiga på samma sätt...
    Men när han är inne på förskolan blir det ju för varmt att både ha underställ och mjukisbyxor.
    Jag har ett underställ i ull och jag skulle dö om jag skulle ha både de och mysbyxor inomhus.
    sommar2001 skrev 2013-09-25 10:32:29 följande:
    Isbjörn har jättebra skalbyxor. Finns i olika varianter, vi använder de tunnare till våra varma barn då den andra blir för varm. Sen finns det mellanlager som sitter bättre än fleece.
    Annars har både stadium och pop skalbyxor som är tunnt fodrade och varmare än vanliga utan foder el med "nät" Stadiums blir dock väldigt blöta. Kolla Kan tänka mig att Bergans också har ett bra alternativ.
    har provat Isbjörns tunna skalbyxor, light shell eller va de hete och de var för smala i modellen. hur är deras andra byxor? har pop flera skalbyxor eller bara en modell? så man inte köper fel =)

• metallic

Är det nån som kan rekommendera någon sida där man kan köpa bambukläder i st 86?

• alexs mamma
    metallic skrev 2013-09-25 22:29:28 följande:
    Men när han är inne på förskolan blir det ju för varmt att både ha underställ och mjukisbyxor.
    Jag har ett underställ i ull och jag skulle dö om jag skulle ha både de och mysbyxor inomhus.
    har provat Isbjörns tunna skalbyxor, light shell eller va de hete och de var för smala i modellen. hur är deras andra byxor? har pop flera skalbyxor eller bara en modell? så man inte köper fel =)

Men då tar man av understället och sätter på mjukisbyxorna eller så tar han på sig understället innan han går ut...
  • Margaux

Hade också ett eksembarn och det var svårt att hitta underställ till så små som inte var ull. Stormberg har bra...
    Bambu är jättebra men svårt att hitta smått nog. Silke och kashmir är jätteskönt och fint men dyrt.... 

Jag hade kört underställ/ullfrotte/skalbyxa. Inne funkar bara långkallingar.... Sätt på en t-shirt som tar mesta sölet så håller de en dag eller två extra. 

• metallic

tar gärna emot tips på var man köper bambukläder samt bra ull kläder man kan ha som lager två. så mjuka som möjligt i stl 86.

Svar på tråden varmare skalbyxor? Finns det?