• Freeberg

radera sms konversation från endast en kontakt...

härom dagen (sön) så smsade min man med en kvinna på morgonen ganska länge.
    jag , av nyikenhet "snokade" I hans mobil (dumt kanske?) för att se vad dem pratade om så länge, i en tim typ, han låg i sängen och jag var uppe med barnen.
    när jag tittade så hade han raderat hela konversation på viber, alla andra, gamla konversationer från andra vänner var kvar. jag vet vem han pratade med då jag kom in i rummet och log i sängen en liten stund, när barnen tittade på tvn, då såg jag namnet.
       senare frågade jag varför han hade raderat just konversationen med henne men lämnat alla gamla konversationer kvar?  han blev sur och sa att jag skulle skämmas över mig själv, för att jag snokat i hans mob. kan tillägga att han själv har ett stort kontroll behov, och jag ska jämt göra det han vill.   denna kvinnan sjunger i hans kör, och min man är ledaren. jag vet att han inte skulle vara otrogen, men varför radera och hålla deras konversation hemlig för hans fru?

är jag löjlig kanske?  

• Svar på tråden radera sms konversation från endast en kontakt...
  • Anonym (pol)

han raderade för att han inte ville att du skulle se den. Jag skulle vara jävligt orolig.

• Freeberg
    Anonym (pol) skrev 2013-09-25 12:47:58 följande:
    han raderade för att han inte ville att du skulle se den. Jag skulle vara jävligt orolig.
    ja précis, jag är orolig. men han verkar väldigt neutral ang det hela och tyckte verkligen att jag var löjlig och dum som tittade igenom hans mob.
    "det var jag som gjorde fel"
  • Freeberg

ska jag fråga ut honom eller bara strunta i det?

• Anonym (m)

klart han låtsas vara neutral och säga att det är du som är dum som kollat hans telefon. Inte säkert han gjort nåt dumt men då skulle han å andra sidan inte behöva radera heller?

• Mamori

Javisst, du gjorde fel som tittade men det innebär ju inte att han inte ska behöva förklara varför han tog bort den? Enda anledningarna jag kan tänka mig är ngn form av otrohet, någon form av överraskning för dig eller att de pratade om ngt som var så känsligt för kvinnan att hon inte ville att ngn annan skulle se. Känner du inte kvinnan så är det nog inte en överraskning och är det alternativ 3 så borde han ju kunna säga det till dig.

• Freeberg
    Anonym (m) skrev 2013-09-25 13:26:06 följande:
    klart han låtsas vara neutral och säga att det är du som är dum som kollat hans telefon. Inte säkert han gjort nåt dumt men då skulle han å andra sidan inte behöva radera heller?

tanker så också, nåt oanständigt eller något opassasande som han vet att jag inte skulle gilla måste dem ju ha pratat om, annars vet jag att han inte skulle ha raderat konversationen.

• Freeberg
    Mamori skrev 2013-09-25 13:34:29 följande:
    Javisst, du gjorde fel som tittade men det innebär ju inte att han inte ska behöva förklara varför han tog bort den? Enda anledningarna jag kan tänka mig är ngn form av otrohet, någon form av överraskning för dig eller att de pratade om ngt som var så känsligt för kvinnan att hon inte ville att ngn annan skulle se. Känner du inte kvinnan så är det nog inte en överraskning och är det alternativ 3 så borde han ju kunna säga det till dig.

ja det är sant, jag och min man har en väldigt öppet relation, där vi inte har hemligheter. han själv är väldigt tydlig med när det gäller respekten för varandra, hade jag vägrat berätta för honom om vad jag och en annan man pratade om, så hade han blivit oerhört arg.
Svar på tråden radera sms konversation från endast en kontakt...