• Anonym (blir tokig)

blir tokig på biomamman

snart kommer jag att bli skogstokig på det här strulet med veckor fram och tillbaka!! Biomamman byter ständigt schema på jobbet (min teori är att hon gör det för att djävlas) vilket gör att veckorna hon har barnen ständigt ändras. Bonusbarnen är  11 och 17 och den äldste har fått för sig att hon ska vara hos respektive förälder i två-veckorsperioder. Inte mig emot om bara barn nr 2 haft samma schema men icke..... Här är det varannan vecka som gäller, förutom då biomamman får för sig att det är dags att byta schema. Då ska barn nr 2 vara hos oss i två veckor, sedan är det tillbaka till varannan vecka igen. Ingen dialog med pappan utan barn 2 bara dyker upp och meddelar hur mamma sagt det ska vara. och eftersom hon redan börjat med sitt nya schema är det inget pappa kan göra. Tro mig, det har varit otaliga besök hos familjerätten gällande detta och mamman lovar bot och bättring. Håller väl en vecka eller två.

Jag håller på att gå i bitar av att aldrig få veta om det är barn här eller inte. Vi kan inte planera något, åka bort är det bara att glömma. Planera saker med kompisar?? Går inte att göra om vi ska gå tillsammans. Vad är det för idé att leva i sånt här förhållande?

Och hur f.n tänker man som biomamma när man påstår att man gör allt för sina barns bästa?    

• Svar på tråden blir tokig på biomamman
  • Monchichier

Nu kommer jag komma med klyschor, men de här stämmer faktiskt.
    Det finns alltid två sidor av myntet och det blir vad man gör det till.

Jag har svårt att se det att mamman skulle jävlas i ett sådant här läge. Så länge hon inte har något vanligt 8-17 kontorsjobb så är det faktiskt inte helt omöjligt att hennes jobbschema byts hela tiden.
    Men det jag inte förstår är varför ni inte för en dialog med henne. 
    Uppenbarligen tar ni att barnen kommer oanmälda till er. 
    Sätt ner foten och berätta att det inte är acceptabelt. Ska ni ha varannan vecka eller två veckors perioder?
    Se till att det hålls. Har mamman problem med det får hon säga det i god tid så att ni antingen kan lösa det tillsammans, hjälpa mamman att lösa det eller något annat.

Ta ingen skit!

• Monchichier

Sen förstår jag inte alls varför ni går med på att ena barnet bor varannan vecka och den andra i tvåveckors-perioder. Det betyder ju att de bara bor tillsammans var tredje vecka.

• Eterisk
    Monchichier skrev 2013-09-25 19:48:24 följande:
    Sen förstår jag inte alls varför ni går med på att ena barnet bor varannan vecka och den andra i tvåveckors-perioder. Det betyder ju att de bara bor tillsammans var tredje vecka.
    Fast det är ju verkligen inget ovanligt att ungdomar i tonåren (framför allt sena tonåren) vill bo längre perioder eftersom de ledsnat på att packa upp och packa ner och släpa grejer mellan hemmen, och då bör de få bo längre perioder, tycker jag. Samtidigt så kan yngre syskon inte vara framme vid att vilja ha det så (de släpar ofta heller inte så mycket packning som exempelvis en klädroad tonåring kan göra) och då bör de väl kunna få välja det. Jag ser inget konstigt med det alls.
  • sextiotalist

Ta och boka ett samtal på familjerätten så mamman får klart för sig att det kan behövas en viss framförhållning och att det kan vara rätt bra med kommunikation

• Anonym (blir tokig)
    sextiotalist skrev 2013-09-25 19:54:23 följande:
    Ta och boka ett samtal på familjerätten så mamman får klart för sig att det kan behövas en viss framförhållning och att det kan vara rätt bra med kommunikation

pappan har släpat henne till familjerätten ett antal gånger utan resultat.
  • Anonym (blir tokig)
    Monchichier skrev 2013-09-25 19:44:31 följande:
    Nu kommer jag komma med klyschor, men de här stämmer faktiskt.
    Det finns alltid två sidor av myntet och det blir vad man gör det till.

Jag har svårt att se det att mamman skulle jävlas i ett sådant här läge. Så länge hon inte har något vanligt 8-17 kontorsjobb så är det faktiskt inte helt omöjligt att hennes jobbschema byts hela tiden.
    Men det jag inte förstår är varför ni inte för en dialog med henne. 
    Uppenbarligen tar ni att barnen kommer oanmälda till er. 
    Sätt ner foten och berätta att det inte är acceptabelt. Ska ni ha varannan vecka eller två veckors perioder?
    Se till att det hålls. Har mamman problem med det får hon säga det i god tid så att ni antingen kan lösa det tillsammans, hjälpa mamman att lösa det eller något annat.

Ta ingen skit!

Tro mig, det är mamman som djävlas. Jag har en bekant som jobbar på samma ställe och det är HON som alltid vill byta veckor. Så det är hon som är ansvarig för detta.
    Varför vi tar emot den yngsta: ja, vad ska vi göra? Skicka hem henne till ett tomt hem? Ett ställe där hon får vara ensam på kvällar och helger för att hennes mamma bestämt sig för att byta veckor?

Sätta ner foten funkar bevisligen inte.   
  • Anonym (blir tokig)
    Monchichier skrev 2013-09-25 19:48:24 följande:

Det är inget vi vill utan mamman skickar hit den yngsta. Det var meningen dom skulle vara hos oss två veckor åt gången båda två men icke.
Svar på tråden blir tokig på biomamman