Inlägg från: Anonym (twokids) |Visa alla inlägg
  • Anonym (twokids)

    Förstföderskor som allt gått bra för?

    Har 2 barn....och är  väldigt förlossningsrädd...gått på auroa och kuratorssamtal för jag har haft total panik...men det gick bra med bägge....
    Födde vaginalt med bägge för jag var minst lika rädd för komplikationer kring kejsarnittet som vid vanlig...Jag fick massa bra hjälp för att klara av själva förlossningen och de var helt otroligt bra på att följa mina önskemål...
    Jag hade även löfte om att om jag verkligen inte skulle klara det så skulle de göra snitt...

    Första hade jag epidural och det stannade av så det tog 12 timmar (från att vattnet gick)...avslutades med sugklocka...men noll sprickor eller andra komplikationer. Behövde inte sy alls.
    Och jag kan tillägga att han var 4 kg och hade stort huvud....såg gigantisk ut jämförelsevis med de andra...
    Så storleken behöver inte säga nåtom man spricker eller ej...

    Andra så kunde jag inte få epidural (pga ryggskada) utan fick köra med lustgas och bedövning enligt västerviksmetoden...
    Själv bedövningen gjorde apont men effekten var såååå mycket bättre än epiduralen...
    Man kände sig bedövad men inte avdomnad...
    Det tog 4 timmar allt som allt..Inga sprickor eller nåt...behövde inte sy...

    Bägge mina barn mådde hur fint som helst.....under förlossning och efter...

Svar på tråden Förstföderskor som allt gått bra för?