• Anonym (Besviken)

Så besviken på biomamman

Jag är sedan några år gift med en man som har en son sen tidigare. Sonen var bara några månader när vi flyttade ihop och är idag 5 år. En helt underbar unge som bor hos oss varannan vecka och har gjort sen han var 2 år.
    Biomamman har aldrig varit riktigt stabil och pojken var inte ömsesidigt planerad utan hennes plan men pappan har alltid tagit sitt ansvar även om han valde att avsluta relationen på grund av lögnerna.
    Biomamman har aldrig accepterat att barnet trivs här och gör egentligen ingenting för att pojken ska trivas hos henne,hon satsar stenhårt på sitt jobb vilket gör att barnet spenderar 12 timmar om dagen på dagis och helgerna hos mormor/vänner för att mamman "faktiskt måste få leva lite".
    Det som gjort mig så besviken nu är att jag och barnet deltog i en tävling där man kunde vinna vip-biljetter till ett evenemang barnet älskar och massor roligt. Vi vann och lyckan var total men tyvärr fick vi reda på att datumet hamnade på mammans vecka (det stod inget exakt datum vid anmälan). Vi tog upp det med henne och det finns inte ens chans i världen att vi kan byta helg så barnet kunde följa med mig och pappan eller bara pappan. Vi erbjöd då att hon kunde åka tillsammans med barnet men nej det gick inte heller,för JAG hade hjälpt barnet att delta. Barnet blev självklart ledsen och har bönat och bett sin mamma att hon ska följa med men fortfarande nej. Barnet ville åka med oss men vi har uppmuntrat honom att det skulle va lika kul med mamman om hon skulle ändra sig. 
    Jag har inga barn själv men jag kan inte förstå hur man kan missunna sitt barn något dom kan glädjas över och minnas länge. Blir så ledsen bara jag tänker på det.

• Svar på tråden Så besviken på biomamman
  • Anonym (:/)

Man kan tycka vad man vill om dina synpunkter på henne för det får man ju höra ganska mycket om här inne men din ton är inte bitter. Du sätter det åt sidan och bryr dig om barnet och för det högaktar jag dig!

Jag blir så ledsen ända in i själen när en mamma kan göra så mot sitt barn.
    Har själv en fyraåring och jag gläds varje dag han får vara med om roliga saker!
    Har bland annat avlastningsfamilj (för det finns ingen släkt eller så inom 50 mil så jag sitter lite i båten) och när de gör kul saker blir jag varm om hjärtat och visar det för mitt barn..

Kan din man göra något för att styra upp sånt här? För det lär ju hända fler saker i framtiden allt eftersom barnet blir äldre då det inte stämmer med veckorna.

ALL heder till dig som verkligen tar ditt ansvar och fattar detta med att vara styvmamma <3

• Rakad Apa

Stackars barn som har ett sådant värdelöst kräk till mor. Ni borde söka om ensam vårdnad.

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (Besviken)
    Anonym (:/) skrev 2013-09-26 00:28:11 följande:
    Man kan tycka vad man vill om dina synpunkter på henne för det får man ju höra ganska mycket om här inne men din ton är inte bitter. Du sätter det åt sidan och bryr dig om barnet och för det högaktar jag dig!

Jag blir så ledsen ända in i själen när en mamma kan göra så mot sitt barn.
    Har själv en fyraåring och jag gläds varje dag han får vara med om roliga saker!
    Har bland annat avlastningsfamilj (för det finns ingen släkt eller så inom 50 mil så jag sitter lite i båten) och när de gör kul saker blir jag varm om hjärtat och visar det för mitt barn..

Kan din man göra något för att styra upp sånt här? För det lär ju hända fler saker i framtiden allt eftersom barnet blir äldre då det inte stämmer med veckorna.

ALL heder till dig som verkligen tar ditt ansvar och fattar detta med att vara styvmamma <3
    Pappan gör allt han kan för att det ska vara ett samarbete mellan honom och mamman istället för order från hennes sida. Det har redan varit händelser när hon varit tvungen att åka bort med sitt jobb och då ringt och meddelat att barnet kommer till oss. Vi skulle aldrig kunna säga nej då heller eftersom barnet redan bollas runt tillräckligt på mammans vecka och vi vill att han ska känna trygghet hos oss
  • Eterisk

Herregud, vilket hästarsle! Obegripligt hur en del människor beter sig.

• Lillusen

Det låter ju helt idiotiskt

• Anonym (Ledsamt)

Vad är det med biologiska mammor som gör allt för att förstöra och såra, framförallt sina EGNA BARN! Fattar dom inte!!? Självklart blir du besviken på henne, TS, med det är ju hennes eget barn hon sårar allra mest.

Jag blir så ledsen...  :(

Mitt bonusbarn bollas också runt en hel del.... ibland för att mamman måste vila, vilket hon också säger till barnet. "Mamma måste vila lite ifrån dig"   

Vi bor inte ihop (än), men jag tar hand om hans barn ibland just för att hon saknar tryggheten när hon aldrig vet vem som hämtar från skola/fritte osv. Hennes pappa ligger ute i veckorna så han har egentligen varannan helg bara.    

Svar på tråden Så besviken på biomamman