Exakt näringsvärde för bidrottninggele?
Hej, första gången jag skriver här. Har i några år undersökt varför jag inte har haft mens på ett decennium sedan jag slutade med minipiller. Magnetröntgen visade att min hypofys är mindre än den skall vara. Kommunikationen hjärna - livmoder funkar helt enkelt inte, jag producerar inte tillräckligt mycket av varken östrogen eller testosteron längre (har alltså inte PCO utan nåt annat). Eftersom jag INTE vill äta ppiller för att få igång den/hypofysen( fertiliteten/ägglossningen blir verkligen inte hjälpt av att käka sånt väl?) har jag börjat testa bidrottninggele. Måste poängtera att jag inte direkt vill bli med barn utan få igång min naturliga produktion av fertilitetshormoner och ägglossning och ta det därifrån. Har en vän med PCO som fått helt sjuka preparat för att bli med barn (och lyckats) men det är jag inte så sugen på. Tänkte ändå att denna kategori kunde vara bra för att få svar på min fråga.
Har dock inte kunnat hitta en exakt näringskalkyl på innehållet i bidrottninggele? Är det någon här som har en bra länk, där alla näringsämnen står listade i exakt mängd och med rekommendationer på dagligt intag?
Tänkte även passa på att fråga om någon här har köpt färsk sådan och har tips på vart jag kan vända mig i såna fall? Färsk fryst kanske. Läst att det är den bästa varianten att käka.
Ge gärna lite olika spontana tips om ni har också ;)