Mormorn skrev 2013-09-26 23:33:32 följande:
Tror inte det är så många mammor som gillar att leka med sina barn. Vet många som säger att det är bättre barnen är på dagis så dagisfröknarna får leka med barnen. Jag har jobbat på många olika dagis och jag har aldrig sett en fröken som lekt med barnen.
Jag är en mormor nu till många barnbarn som jag älskar över allt på jorden. Dom är här väldigt mycket, dom älskar att vara här och jag älskar att ha dom här. Men leker!? Nej, det gör vi inte, men vi gör mycket annat. Bakar bland annat, läser böcker gör jag ofta för dom, spelar spel ibland, men framförallt finns jag till för dom. Leka kan dom väl göra med andra barn/varandra eller själva naturligtvis.
Föräldrar måste inte leka med barnen, som många verkar tro. Man har ju fullt upp med allt annat runt barn och familj och sen känna sig tvungen att leka för att vara en bra förälder....nänä.
Jag tror att även dagisfröknarna är så upptagna nu, på grund av för få personal på för många barn, att de har nog med de helt nödvändiga arbetsuppgifterna. Vilket är synd... Jag kommer fortfarande ihåg va kul det var på lekis när fröken ville vara med och leka någon gång. Typ när vi lekte "mamma, pappa, barn" - och fröken var mormodern!