Hur många minuter får du av din partner om dagen?
Hur många minuter får du av din partner en genomsnittlig dag? Hur ofta och länge tar han/hon sig tid att prata med dig? En bra dag får jag 20-30 minuters tid av min man. Om jag behöver nå honom på jobbet så har han aldrig tid att prata säger han men sanningen är att han ofta inte tar sig tid. Om vi pratar i telefon och han får ett annat samtal så tar han det istället. När han kommer hem så orkar och vill han inte prata för då måste han stressa av säger han så jag får ingen tid alls i princip.
Jag har ifrågasatt när han tycker att jag ska prata med honom eftersom att jag inte kan göra det på dagen pga hans jobb och inte heller på kvällar och helger för att då vill han vila. Han har inget svar på det förstås men hoppar på mig istället och säger att jag är en sån bitch att han inte vill prata med mig. I går sa jag åt honom att ta av sig sin jävla gloria och fråga sig själv vad han egentligen ger mig. Han tycker nämligen att han är ett helgon och jag är en total bitch. Jag sa att om jag nu är en bitch så kanske det beror på att jag aldrig får någon uppmärksamhet. Men det ville han inte lyssna på för allt är mitt fel enligt honom.
Så för att summera kan jag säga att bortsett från det allra viktigaste om hushållet så får jag ungefär 15 minuter vid middagen som han förövrigt slänger i sig och går från bordet innan jag hunnit äta klart och sen får jag 2-3 minuter till här och där under en dag men det är allt. Ska det vara så här? Är det normalt när man varit tillsammans länge?