• Anonym (Våldsoffer)

Jag blev skjuten igen i natt!

Jag drömde ännu en gång att jag blev skjuten i natt. Den här gången var det någon galning som gick från lägenhet till lägenhet och sköt massa människor och jag och min pappa blev skjutna. Det var blod och döda människor överallt. Varför har jag alltid så våldsamma och hemska drömmar? Det har pågått i 14 år nu.

• Svar på tråden Jag blev skjuten igen i natt!
  • Anonym (reflekterar)

De man drömmer om är sånt man tenker på. Eller är rädd för.

Man reflekterar sina tankar du kanske tänker mycke på att de ska hända.

• Anonym (Med)

Jag får sådana drömmar om jag tar sömntablett med Zoldipem, riktiga våldsdrömmar. Men annars drömmer jag väldigt ofta om mina morföräldrar som vart döda i 30 år. För att jag saknar dom så mycket, antar jag. Det är även ofta drömmar då jag är i deras hus, de är gamla och skruttiga och jag måste springa runt och låsa fönster och dörrar för det är alltid någon som försöker bryta sig in.

• Anonym (Våldsoffer)

Jag tar inga mediciner. Jag tänker nog inte överdrivet mycket på våld så jag vet inte varför jag drömmar så hemska drömmar jämt.

• därför

Min lekmanna gissning är att det finns nån gemensam nämnare. Endera har det hänt nånting på dagen före som ditt psyke 'behandlar' med drömmen eller så är du och funderar på nåt som skall hända.
    Kanske nåt som påminner dig om det våld du tydligen råkat ut för?

• Anonym (själv)

Själv så drömmer jag ofta om störtande flygplan och krig. Men överlag drömmer jag massor varje natt, har alltid gjort och kommer alltid ihåg drömmarna. På gott och ont.
    Drömmer ofta om det förgångna också, att jag bor med mina föräldrar igen och syskon, eller att jag hälsar på min farmor i hennes lägenhet, hon är död sen 10 år.....

• Anonym (c)

Nånting är det du bearbetar i sömnen, vad kan bara du svara på.
    En vis kvinna sa till mig en gång att man ska gå på det man känner i drömmen, för det är det som talar om vad det är man egentligen brottas med.
    Även att man är alla människorna i sin egen dröm, det är ju ens egna hjärna som producerar människorna. 
    Dom kommer alla från samma ställe så att säga.    

• Anonym (Våldsoffer)

Jag har inte råkat ut för något våld. Men jag drömmer om flygplanskrascher, mord, rån, att jag blir skjuten, bilkrockar osv så gott som varje natt.

Anonym (c) skrev 2013-09-26 19:29:50 följande:
    Nånting är det du bearbetar i sömnen, vad kan bara du svara på.
    En vis kvinna sa till mig en gång att man ska gå på det man känner i drömmen, för det är det som talar om vad det är man egentligen brottas med.
    Även att man är alla människorna i sin egen dröm, det är ju ens egna hjärna som producerar människorna. 
    Dom kommer alla från samma ställe så att säga.    
    Hur menar du här? Är det jag som är en våldsman(kvinna)?
  • Anonym (--)

Jag skulle också vilja veta! Drömde sinnessjuka och våldsamma drömmar i över 20 år! 

• Anonym (c)
    Anonym (Våldsoffer) skrev 2013-09-26 20:12:47 följande:
    Jag har inte råkat ut för något våld. Men jag drömmer om flygplanskrascher, mord, rån, att jag blir skjuten, bilkrockar osv så gott som varje natt.

Hur menar du här? Är det jag som är en våldsman(kvinna)?

Jag menar att man spelar alla rollerna i sina drömmer, eftersom alla rollerna kommer från ens egen hjärna, så har jag fått lära mig.
    Men det är inte viktigt det som händer i sig i drömmen, det som är viktigt är vad du känner i drömmen, det är den känslan som du bearbetar på olika sätt.
    Jag tror inte man ska tolka drömmar bokstavligt alltid.   
  • Anonym (Våldsoffer)
    Anonym (c) skrev 2013-09-26 20:23:13 följande:

Jag menar att man spelar alla rollerna i sina drömmer, eftersom alla rollerna kommer från ens egen hjärna, så har jag fått lära mig.
    Men det är inte viktigt det som händer i sig i drömmen, det som är viktigt är vad du känner i drömmen, det är den känslan som du bearbetar på olika sätt.
    Jag tror inte man ska tolka drömmar bokstavligt alltid.   
    Känner bara panik, rädsla, ångest, stor sorg och dödsångest i mina drömmar.
Svar på tråden Jag blev skjuten igen i natt!