• kramgooo93

Köpa till befintliga garderober i bostadsrätt

Hej Allesammans!

Jag ska köpa en bostadsrätt, där jag får betala extra för dem garderober som finns i det stora sovrummet. Det är 2 st Pax-garderober. Dem sa att det kostar 11 000 kr nya och dem vill ha 5000 kr för dem. Garderoberna är köpta i år. Jag är bara nyfiken om ni tycker det är ett rimligt pris. Några andra garderober som är inbyggda/fast monterade i sovrummet finns ej.  

• Svar på tråden Köpa till befintliga garderober i bostadsrätt
  • Lena

Är de fast monterade ingår de i bostaden och ska ingå.

• kramgooo93

Nej, dessa garderober är inte fast monterade. Det jag bara blev fundersam över är att tar säljarna med sig dessa garderober finns det ingen annan garderob i sovrummet.

• Gladskit
    kramgooo93 skrev 2013-09-26 16:53:41 följande:
    Nej, dessa garderober är inte fast monterade. Det jag bara blev fundersam över är att tar säljarna med sig dessa garderober finns det ingen annan garderob i sovrummet.
    Men det finns inga regler om att det måste finnas garderober i sovrummet. Det är väl antagligen därför de nuvarande ägarna har köpt dit dessa garderober?
    Vill du inte ha dem så tar de dem med sig.
    Vill du ha dem och slippa införskaffa egna så kolla upp om priset är rimligt och bestäm dig sedan.  
  • Virriga Vera
    Då får du ju köpa egna.
  • Alexi

Det är ju värt massor att slippa åka till ikea, släpa hem och bygga ihop!

• kramgooo93
    AnnaSthlm skrev 2013-09-26 16:59:45 följande:
    Kolla vad folk vill ha för sådana garderober på Blocket

Jag har kollat på Blocket och det är väldigt olika. Men i stora drag vill köparna ha mellan 2500 kr - 3500 kr. 

• Griseknoen35

Ja är dom inte fast så ingår dom ej. Då är det självklart att säljarna antingen säljer dom till dig eller tar med sig dom. Garderober är inget standard som finns i alla lägenheter.
  • kramgooo93
    Alexi skrev 2013-09-26 17:02:03 följande:
    Det är ju värt massor att slippa åka till ikea, släpa hem och bygga ihop!

Jo, IKEAs påhitt om montering av möbler är inget att hurra för. Men samtidigt tycker jag att 5000 kr för garderober är ganska mycket pengar för att vara begagnat. Jag ska fråga efter kvitto eftersom dom uppger att dem köpt garderoberna i år. Finns inget kvitto kommer jag pruta, går dem ej med på priset får dem ta med sig garderoberna (vilket jag ej tror att dom vill eftersom dom ska flytta långt)
  • Griseknoen35
    kramgooo93 skrev 2013-09-26 17:04:48 följande:

Jo, IKEAs påhitt om montering av möbler är inget att hurra för. Men samtidigt tycker jag att 5000 kr för garderober är ganska mycket pengar för att vara begagnat. Jag ska fråga efter kvitto eftersom dom uppger att dem köpt garderoberna i år. Finns inget kvitto kommer jag pruta, går dem ej med på priset får dem ta med sig garderoberna (vilket jag ej tror att dom vill eftersom dom ska flytta långt)
    Tycker ändå att 5000 låter rimligt om dom är i nyskick. Kolla på ikeas hemsida vad dom kostar nya om du tror att dom ljuger.
  • Alexi

Tänk på att ALLA delar kostar. Stomme, dörrar, gängjärn, hyllor, lådor osv. Det drar snabbt iväg.

• jassikan
    Griseknoen35 skrev 2013-09-26 17:07:18 följande:
    Tycker ändå att 5000 låter rimligt om dom är i nyskick. Kolla på ikeas hemsida vad dom kostar nya om du tror att dom ljuger.

Håller med.
    Är de i bra skick så tycker jag att halva priset är bra. Plus att du slipper jobbet med allt vad det innebär oavsett om du väljer nytt eller beg.

Och det man hittar på Blocket eller liknande vet man inte hur det ser ut förrän man står där. Mycket kan se bra ut på bild. De du kan se i lgh vet du ju skicket på.

Tänk också på allt som kan hända med beg. när du ska frakta hem dem. Och pax-garderoberna är stora och otympliga att kånka i väg om du inte ska demontera dem.  
Svar på tråden Köpa till befintliga garderober i bostadsrätt