Hur placerar ni två sittande barn i baby jogger city select?
Jag har två barn, 7 månader och 2 år. Nu har det blivit dags för lillkillen att använda sittdelen i vår baby jogger city select. Men jag hittar inget bra sätt att placera sittdelarna. Hjälp!! Hur har ni andra gjort.
Jag vill att det minsta barnet åker vänd mot mig och att han kan ligga ner och sova utan att storebror behöver ligga ner. Känns inte som så orlimliga önskemål För övrigt så har jag helst stora killen på den främre platsen, annars älskar han att dra i handbromsen.
De alternativ jag hittat är följande
* Om lillkillen inte ska sova är det enkelt. Han sitter vänd mot mig på den första platsen och storebror sitter på den främre platsen vänd framåt eller mot mig beroende på vad som passar.
*Om lillkillen ska sova får han sitta på den främre platsen vänd mot mig. Tyvärr får jag då sämre koll på honom än om han sitter på den närmaste platsen. Storebror får då sitta vänd mot mig på den första platsen, men då har jag problem med att han drar i handbromsen.
Alternativt
* Båda barnen sitter vända mot mig, med lillkillen närmast. När man då tippar sätet för att det minsta barnet ska sova kommer hans ansikte mycket nära storebrors händer.Storebror kommer ha svårt att låta lillebror sova ifred, hann vill ju så gärna gosa med lillebror och klappa på honom, att det inte passar när lillebror sover är svårt att förstå.