• Anonym (sunna)

Hur ska kvinnan se ut kroppsligt enligt män?

Jag har funderat mycket på detta med hur en kvinnas kropp ska se ut idag. Det går inte förneka att det går trender i hur kvinnors kroppar ska vara. Just nu är det strong is the new skinny som gäller men vad tycker ni män? Vad finner ni kvinnligt och sexigt? Det verkar som så många har fått bodybuildersjukan. Det ska byggas muskler på både män och kvinnor.

Hos kvinnor runt omkring mig ser jag nu att detta blivit ett måste, att följa trenden, att posta på fb och insta och bloggar att man gymmar, vad man äter, köper märkesträningskläder och ska vara så snygga på gymmet som möjligt.

Jag undrar om ni män finner det sexigt hos kvinnokroppar att det byggs muskler. Stora fasta muskulösa lår, stora armar och väl markerade muskler på ryggen. Förr skulle ju kvinnor vara benrangel, supersmala och nog måste det vara bättre och mer hälsosamt att det är styrka det ska handla om nu. Men är det sexigt? Kvinnligt? Tilltalande?

Vill ni män ha muskulösa starka kvinnor?
    Vad tänder er män? Berätta just hur du finner en kvinnokropp tilltalande.

Ni kvinnor som läser detta, hur ser ni på saken? Kul att ta del av era ord också.

Jag frågar inte efter vad som är hälsosamt eller så utan just sexigheten över det.

• Svar på tråden Hur ska kvinnan se ut kroppsligt enligt män?
  • La Lola

Mina ord; tack o lov har inte alla lika smak.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (sunna)
    La Lola skrev 2013-09-27 13:05:03 följande:
    Mina ord; tack o lov har inte alla lika smak.
    Nej alla har ju inte det. :) Men vad tycker du, tycker du att det är snyggt på tjejer när de är muskulösa? Personligen tycker jag det tar bort den kvinnliga sexigheten. Verkar som så många kvinnor/tjejer ska vara så manliga/pojkaktiga idag. Speciellt den yngre generationen nu. +-20
  • La Lola
    Anonym (sunna) skrev 2013-09-27 13:07:39 följande:
    Nej alla har ju inte det. :) Men vad tycker du, tycker du att det är snyggt på tjejer när de är muskulösa? Personligen tycker jag det tar bort den kvinnliga sexigheten. Verkar som så många kvinnor/tjejer ska vara så manliga/pojkaktiga idag. Speciellt den yngre generationen nu. +-20
    Nja, jag gillar lite rundare kroppar men vissa tjejer kan vara snygga med tränade kroppar.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Furstinna

Detta är såå tröttsamt! En kvinna som mår bra i sin kropp kommer utstråla kvinnlighet och självförtroende det tycker iaf jag är sexigt! Varför kallar du det benrangel? Och vad är det som tar bort kvinnligheten hos en muskulös tjej? Jag har absolut ett eget ideal jag strävar efter eller snarare så är jag mitt eget ideal och det går hem hos de flesta men jag gissar på att mitt självförtroende är ganska avgörande. En person som inte trivs i sin kropp kommer förmodligen inte gå hem hos mig. Vad beträffar män så har jag också ett önskemål hur de ska se ut men en mullig man med andra kvaliteter och ett gott självförtroende skulle nog kunna gå hem det också.

• Anonym (Bob)

Tränade och tränade. Man ska se att de tycker om att träna. Antydningar till magmuskler och en fast tränad rumpa är sjukt sexigt. Inga anabola tjejer eller tydliga sexpack är inget för mig. Fitness tjejer / yoga tjejer. Mums. Så är det oftast smidiga vilket jag verkligen gillar.

• Sensitiveguy

Nej, alltför tränade kvinnokroppar är inte snyggt. En normalviktig och sund kropp är det däremot. Antydan till magmuskler kan emellertid vara sexigt. För övrigt föredrar jag mörkblont, axellångt hår och gärna inget smink. Men personligheten är det avgörande i slutändan, naturligtvis.

• T W
    Anonym (sunna) skrev 2013-09-27 11:28:40 följande:
    Jag har funderat mycket på detta med hur en kvinnas kropp ska se ut idag. Det går inte förneka att det går trender i hur kvinnors kroppar ska vara. 
    Det här tycker jag bara är för hemskt. 

Som tur är så suckar dom flesta killar när man pratar om den här utseendehysterin och tycker att det framförallt är vi kvinnor som bestämt hur vi ska se ut. Att dom faktiskt inte alls bryr sig SÅ mycket. Min man har haft tjejer innan mig som sett ut på väldigt många olika sätt och han menar på att alla (dom flesta) kvinnokroppar är vackra på sitt sätt och man behöver inte ha en viss kroppstyp för att duga. 
  • cazh82

Ja alltså, jag personligen struntar i hur kvinnans kropp ser ut. Ett vackert ansikte smäller högre, tycker att alla passar i den kroppstyp de har.

Ungefär som att de flesta passar bäst i sin ursprungshårfärg. Nu menar jag inom rimliga gränser, inte om man behöver lyftas ut med lyftkran eller något sånt.

• Isnogood

Eh, är jag okvinnlig då..? Skäms
    Sminkar mig inte
    Har lite muskler
    Klär mig oftast i jeans p.g.a. bekvämligheten
    Inte mycket för högklackat o kjolar / klänningar... 

Inte undra på att ja e singel Obestämd   Spöke     

I live on the dark side...the devil is my confederate
  • Anonym (sunna)
    Isnogood skrev 2013-09-27 14:36:50 följande:
    Eh, är jag okvinnlig då..? Skäms
    Sminkar mig inte
    Har lite muskler
    Klär mig oftast i jeans p.g.a. bekvämligheten
    Inte mycket för högklackat o kjolar / klänningar... 

Inte undra på att ja e singel Obestämd   Spöke     
    Jag får nog bita mig i tungan och ta tillbaka det jag sa. Av din bild så ser du faktiskt väldigt läcker ut. *ler generat* Jag sminkar mig inte heller ofta och jag har också helst jeans på mig. Högklackat skrämmer mig, känns som att gå på styltor. ;) Muskler kan jag inte påstå att jag har, det syns väl lite om jag spänner. :P Annars är jag av den typen med smal midja och rejäla höfter och bred rumpa med normalstor byst. Om jag trimmade till kroppen lite mer tror jag att jag skulle va sexig som magdansös kanske.
Svar på tråden Hur ska kvinnan se ut kroppsligt enligt män?