Hur ska kvinnan se ut kroppsligt enligt män?
Jag har funderat mycket på detta med hur en kvinnas kropp ska se ut idag. Det går inte förneka att det går trender i hur kvinnors kroppar ska vara. Just nu är det strong is the new skinny som gäller men vad tycker ni män? Vad finner ni kvinnligt och sexigt? Det verkar som så många har fått bodybuildersjukan. Det ska byggas muskler på både män och kvinnor.
Hos kvinnor runt omkring mig ser jag nu att detta blivit ett måste, att följa trenden, att posta på fb och insta och bloggar att man gymmar, vad man äter, köper märkesträningskläder och ska vara så snygga på gymmet som möjligt.
Jag undrar om ni män finner det sexigt hos kvinnokroppar att det byggs muskler. Stora fasta muskulösa lår, stora armar och väl markerade muskler på ryggen. Förr skulle ju kvinnor vara benrangel, supersmala och nog måste det vara bättre och mer hälsosamt att det är styrka det ska handla om nu. Men är det sexigt? Kvinnligt? Tilltalande?
Vill ni män ha muskulösa starka kvinnor?
Vad tänder er män? Berätta just hur du finner en kvinnokropp tilltalande.
Ni kvinnor som läser detta, hur ser ni på saken? Kul att ta del av era ord också.
Jag frågar inte efter vad som är hälsosamt eller så utan just sexigheten över det.