• Meli09

Du som använder BabyBjörn One

Någon som har erfarenhet kring denna bärsele?

Har nämligen köpt en begagnad Babybjörn Original för att se om lillkillen tyckte om att sitta i bärsele. Det visade sig att det gjorde han. Då han nu är 2 månader och börja väga mer och mer så känner jag att mina axlar och nacke tar stryk av att använda Babybjörn Original och har riktat in mig på att köpa en ONE istället. Dock skulle jag gärna vilja veta om den är bra och att midjebältet faktiskt avlastar axlar och nacke. Så om någon/några skulle vilja ge mig svar på den frågan skulle jag bli väldigt tacksam.

Berätta gärna också vad ni tycker om den i övrigt.

• Svar på tråden Du som använder BabyBjörn One
  • blomman07
    Meli09 skrev 2013-09-27 15:56:04 följande:

Någon som har erfarenhet kring denna bärsele?

Har nämligen köpt en begagnad Babybjörn Original för att se om lillkillen tyckte om att sitta i bärsele. Det visade sig att det gjorde han. Då han nu är 2 månader och börja väga mer och mer så känner jag att mina axlar och nacke tar stryk av att använda Babybjörn Original och har riktat in mig på att köpa en ONE istället. Dock skulle jag gärna vilja veta om den är bra och att midjebältet faktiskt avlastar axlar och nacke. Så om någon/några skulle vilja ge mig svar på den frågan skulle jag bli väldigt tacksam.

Berätta gärna också vad ni tycker om den i övrigt.

Jag har bb miracle och den har också midjebälte. Jag tycker att den avlastat jättebra! Tyvärr gillar inte min dotter bärselen så värst och jag tycker att mina tuttar är lite i vägen. Innan jag förstod hur man skulle dra i remmarna så fick jag jätteont i axlar och nacke, men nu lägger jag vikten på höfterna istället och det fungerar bra. Men jag har dock inte använt den jättemycket. Fem gånger kanske.
  • Lillflickan

Jag tycker höftbältet avlastar bra. Lillkillen är dock lite kort fortfarande så jag bär lite för högt just nu, men det fungerar bra. Kan gå ganska långa promenader. Han är nu fem månader och väger 6kg. Vi har haft den sen han var lite mer än tre månader. Vid tre månader gallskrek han i den selen när vi testade. Tror han var för kort och inte kunde se ordentligt. Han var då en cm längre än rekommenderad längd bara. När vi testade efter några veckor gick det bra. Kan tillägga att han ratade sjalen väldigt fort då han inte alls ville sitta fast med huvudet.

Svar på tråden Du som använder BabyBjörn One