Inlägg från: Izzie91 |Visa alla inlägg
  • Izzie91

Trampar i bajset

Är nybliven Kattägare och hon trampar i sitt bajs och går på golven så det blir avtryck. Skrubbar bort de jag ser men det som oroar mig är om jag missar och min ettåring kryper och sätter händerna i det och ja, som alla andra ettåringar gör, stoppar händerna i munnen. Bajset fastnar även i pälsen och hon sätter sig på filtar och soffan. Satt med en våtservett förut och försökte få bort det. Någon som har tips på OM man kan göra något åt det? Eller kanske bara är så med katt? :)

• Svar på tråden Trampar i bajset
  • Izzie91

Jahaa :) oj, får nog ha långärmat då ;) tycket hela hon luktar bajs :o och sen är hon ju en knäkatt, vill helst ligga i famnen hela tiden ;p men ska försöka klippa imorgon när sambon är hemma :)

• Izzie91

Imorse när vi vaknade så var det bajs på fönsterbrädan och hennes bakben var fullt av intorkat bajs. Hon är lös i magen också. Har tagit bort blötmaten nu, så hoppas det blir fastare idag och inte fastnar överallt på henne och sedan är överallt i lägenheten.

• Izzie91

Samma här. Lådan är stor och tar bort bajset efter varje gång hon bajsat så ren låda har hon. Har såndär pellets till henne. Igår låg hon i mitt knä och sov och då la hon blötpruttar, så var bajs i rumpan på henne. Så imorse vid halv 9 fck jag skura golven och gnugga fönsterbrädan, bordet mm... Ska in och köpa bra torrfoder i djuraffären idag men om detta håller i sig vet jag inte vad vi ska göra, är ohållbart att städa lägenheten 5 ggr och dagen och inte
    Våga ha vår son på golvet för rädsla att han ska få i sig bajs :(
    Tips på bra foder? :)

• Izzie91

Okej :) ja värt ett försök iaf :) men kan kattungar ha klumpbildande sand?

• Izzie91

Birmafröken: okej, får ta och testa det då :) var och köpte foder som stabiliserar magen förut så får hoppas det hjälper :) hon är 13 veckor ungefär :)

• Izzie91

Torrfodret fungerade :D fasta korvar blev det idag :)
    Men nu har hon inte kissat på hela dagen istället! Har blötlagt torrfodret, så får hoppas hon kissar inatt annars blir det veterinären imorgon. Vill bara hon ska må bra! :(

• Izzie91

Nemo1: nu har hon kissat :D och har erbjudit henne vatten när hon legat i soffan. Vattenskålar går inte, har en ettåring som kladdar i allt ;p men ska fortsätta erbjuda henne vatten :) och hon i djuraffären sa att jag bara skulle ge henne torrfodret nu när
    Hon varit lös i magen. Första gången jag har katt, har allergi i familjen så aldrig vuxit upp med katt, så är färsk i ämnet katter ;) hästar kan jag mer då vi iaf haft häst i 10 år under uppväxten ;D därför jag undrar så mycket och är tacksam för att folk svarar så snabbt :) tack!

• Izzie91

Men herregud! Jag är inte dum i huvudet. Har en vattenskål i köket, i ett hörn och ställt barnvagnen för så min son inte kommer förbi och en i badrummet. Byter även vattnet varannan timme och hon har fri tillgång till mat.

Svar på tråden Trampar i bajset