• jennywe

Nån att köra sockerfritt med? :)

Hej! jag är en 18årig tjej som ska köra sockerfritt alla dagar i veckan utom lördag. Undrar om den är nån trevlig tjej i min ålder som skulle vilja köra med mig? peppa och tipsa osv! :D Vill inte höra några: men man ska äta socker när man känner det osv. kram!

• Svar på tråden Nån att köra sockerfritt med? :)
  • jennywe
    cirkusmusen skrev 2013-09-28 10:57:31 följande:
    Jag!!  Dock så älskar jag att baka, så kommer att bli svårt.. 

cirkusmusen skrev 2013-09-28 10:57:57 följande:
    Kan tillägga att jag är 21 år

om du nu älskar att baka så kan du ju se det som en sporre! bara baka på helgen helt enkelt;) men är du helt inne på sockerfritt då? isåfall kör vi!:D
  • Lexiie
    cirkusmusen skrev 2013-09-28 10:57:31 följande:
    Jag!! 

Dock så älskar jag att baka, så kommer att bli svårt.. 
    Det finns många recept som innehåller sukrin (ica sötströ) och det är en sockeralkohol som inte höjer blodsockret, vilket är bra att använda om man vill minimera sockerintaget. Jag och sambon (han äter lchf) bakade en kladdkaka som enbart innehöll 6 gram kolhydrater jämfört med en vanlig kladdkaka som innehåller 389 gram kolhydrater xD  
  • jennywe
    Lexiie skrev 2013-09-28 12:23:59 följande:
    Det finns många recept som innehåller sukrin (ica sötströ) och det är en sockeralkohol som inte höjer blodsockret, vilket är bra att använda om man vill minimera sockerintaget. Jag och sambon (han äter lchf) bakade en kladdkaka som enbart innehöll 6 gram kolhydrater jämfört med en vanlig kladdkaka som innehåller 389 gram kolhydrater xD  

oj!! receptet på den kladdkakan? ;) jag kan också tipsa om att vissa saker går att söta med honung!
  • Lexiie
    jennywe skrev 2013-09-28 15:08:25 följande:

oj!! receptet på den kladdkakan? ;) jag kan också tipsa om att vissa saker går att söta med honung!
    kolla på lchfrecept.com finns några sötsaks recept där annars är det bara att googla på lchf kladdkaka :D ska leta fram det recept vi följde annars om du hellre vill ha det? :)
  • Mineralvatten

jag kör raw food när jag äter godis/snacks eller popcorn eller mörk choklad.
    annars äter jag vanlig mat. 

• jennywe
    Lexiie skrev 2013-09-28 15:13:23 följande:
    kolla på lchfrecept.com finns några sötsaks recept där annars är det bara att googla på lchf kladdkaka :D ska leta fram det recept vi följde annars om du hellre vill ha det? :)

skulle va super! :D
  • Lexiie
    jennywe skrev 2013-09-28 21:48:42 följande:

såg ju fantastiskt gott ut :o
    Det är det  ^^
  • MeandHim

Nu är ju jag 31 men brukar köra sockerfria perioder inland.
    30 dagar utan socker!
    Inget fika, godis, dricka, saft, juice osv.
    Jag brukar må jättebra!
    Men fortsätter jag mer än 30 dagar (tog 50 en gång) så gick jag ner några kg gör mkt i vikt. Åt inte sött på lördagar heller jobbigt men det går!

• cirkusmusen
    jennywe skrev 2013-09-28 11:51:48 följande:

om du nu älskar att baka så kan du ju se det som en sporre! bara baka på helgen helt enkelt;) men är du helt inne på sockerfritt då? isåfall kör vi!:D
    Ja vi kör!!  
    Idag har jag dock unnat mig lite sött för jag har mensvärken från helvetet!
    Lexiie skrev 2013-09-28 12:23:59 följande:
    Jag är emot tillsatser och sötningsmedel. Äter hellre riktigt socker isåfall. Om kolhydrater bryr jag mig inte så mycket. Anledningen till varför jag vill ha en sockerfri diet är för att jag blir trött av socker och min kropp blir helt knäpp. 

Svar på tråden Nån att köra sockerfritt med? :)