• Louise33

Falsk ägglossning av ovitrelle

För 3 dygn sedan tog jag ovitrelle-sprutan enligt läkares ordination efter vul. Jag har gjort ägglossningstest varje dag sedan dess och fått positivt utslag varje gång. Kan man verkligen lita på att ägglossning sker 24 -48 h efter sprutan. Är det inte så att testet ger utslag så fort kroppen tagit upp medicinen? Bara för att gyn har kunnat se en äggblåsa på 20 mm och ordinerat ovitrelle betyder väl inte det säkert att jag har fått ägglossning?

• Svar på tråden Falsk ägglossning av ovitrelle
  • Louise33

Tusen tack för era inlägg! Jag har haft mycket stickningar och värk i magen men tror att det är biverkningar från ovitrelle. Jag ska lägga ifrån mig testerna nu för ett tag! Jag har pco-s så antar att jag inte kan lita på ägglossningstester iaf.

• Louise33

Jag har testat clearblue ägglossningstest och de har visat glada gubbar flera dagar i rad nu. Men sen har jag tagit ut teststickan och tittat på strecken i fönstret och då ser man att det ena strecket är svagare så då kanske smiley-gubben luras. Så egentligen kanske andra tester som inte visar enbart streck är bättre för då ser man när själva stegringen när LH-stegringen är som störst.

Svar på tråden Falsk ägglossning av ovitrelle