• Oroligruvare

Endometrioskänningar under ruvningstiden?

Hej!

Ni som ruvar och har endometrios  - har ni känt av er endo under ruvningstiden? Jag brukar få endo-ont redan efter ägglossningen och så håller det i sig till mensen är över. Så är det även nu när jag ruvar. Endosmärtorna följer det vanliga smärtmönstret vilket har fått mig att helt tappa hoppet. Igår, på ruvardag 5, gjorde endon sig så pass påmind att jag var tvungen att ta två smärtstillande. Alla tecken pekar på att jag går mot mens och inte en graviditet. SUCK!! Jag är så ledsen!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu söker jag efter en liten gnista ljus. Finns det nån där ute som har haft endokänningar under ruvningstiden och ändå blivit gravid? Eller finns det någon som kan möta min oro med ngt uppmuntrande? 

• Svar på tråden Endometrioskänningar under ruvningstiden?
  • Gräddnosen

Hej! Jag har haft mina vanliga endokänningar båda de två gånger jag plussat efter ruvning. Men tyvärr även de gånger jag fått minus.

• Längtanefterlilladig

Jag är gravid i vecka 17. Har Endometrios. Känt av min endo MYCKET tydligt hela tiden. I början hade jag mens & molvärk. Trodde det var mensen som var påväg. Men det kom aldrig någon mens utan ett plus på stickan. Mol & mensvärken har följt mig hela graviditeten. Läkare säger att jag får räkna med att ha ont till livmodern vuxit upp från bäckenet. Önskar dig lycka till

• Oroligruvare

Oh, så skönt med svar! Tack! Det som gör mig så tveksam är att mina endosmärtor inte har karaktären mensvärk/molvärk utan de är väldigt specifika. Jag har ont i vänster ljumske och i ena höften. Har ni också endobesvär som inte nödvändigtvis känns som mensvärk?

Gräddnos: Vad har du för sorts känningar? 

• Gräddnosen

Mina känningar är av karaktären mensvärk/molvärk men mera rejäla kramper. Hade dessa krampattacker ända fram till v.11-12 under min första graviditet. Trodde mensen skulle komma hela tiden. Riktigt jobbigt psykiskt! Hoppas du får plus och inte mens. Lycka till!

Svar på tråden Endometrioskänningar under ruvningstiden?