• atida

bebis allergisk mot vår hund?

vår hund slickade på vår son igår. vanligtis brukar jag gå och tvätta av honom på en gång men nu dröjde det 5-10 min. Då hade det blivit (nässel?) utslag! Har ringt runt idag till olika läkare. de säger att det är svårt att få ett bra resultat på allergitest av så små bebisar (5 mån) det bästa är att ha borta hunden ett tag för att se om det blir nån skillnad. vi har även förut misstänkt att han är allergisk för han har kliat sig i ögonen och blir röd. vi ska testa imorron om det blir utslag igenom om hunden slickar honom. blir det så finns det väl inget val än att hitta ett nytt bra hem åt hunden. Suck! Nån av er som har haft bebisar som blivit allergisk mot husdjur?

• Svar på tråden bebis allergisk mot vår hund?
  • Albins Farsa

Har personligen inte någon bebis med allergi, dock har jag det själv i tillräcklig utsträckning. Har levt med djur sedan jag var nyfödd, jag är också enda barnet med allergi. När jag flyttade hemifrån så lämnade jag alla djur och nu har jag blivit pälsdjursallergiker 10- 12 år senare. Vad jag egentligen vill ha sagt är, att hunden kan ni välja bort men inte barnet. Vet hur hemskt det är med allergi, skulle inte chansa om jag var som ni utan väck med hunden ögona böj för bebisens skull.

• dison

atida: vi hade hund när vi fick barn. Min man hade under tiden vi hade hund utvecklat en rejäl hundallergi, stod på ständig medicinering, men var ändå inte helt bra. Han kunde ju som vuxen välja att stå ut med det där, eftersom han var så fäst vid hunden, men när vi fick barn var det så stor risk att vår dotter också skulle bli allergisk och så småningom utveckla astma, så vi valde att låta hunden få somna in för gott när dottern var 3 månader. Det var inte lätt att skiljas från sin hund, men det var nödvändigt. Många allergiska barn utvecklar tyvärr astma om de bor tillsammans med djur.

• lurv

Japp! Vår Kotte utvecklade allergi mot våra katter när han var runt 3 månader. Vi testade hon när han var 4 månader och sen var det bara att placera om kissarna.

• MillanB

Jag var allerigisk mot en del pälsdjur bla hund och katt när jag var liten men fick rådet av våran läkare att ha kvar hunden men ta bort katten. Vi hade kvar hunden men jag hade inte så mycket kontakt med den inomhus men lekte med den ute. mina föräldrar hade hunden endsat i hallen och städade ordentligt och min allergi växte bort. Idag föder jag upp hundar. Däremot är jag fortfande allergisk mot katter.

• Röd drake

atida Är tack och lov inte i samma situation men jag måste bara skriva att jag tycker oerhört synd om dig, det är inte så enkelt som det låter

"Vet hur hemskt det är med allergi, skulle inte chansa om jag var som ni utan väck med hunden ögona böj för bebisens skull."

Visst är det för bebisens skull och visst gör man det men fy vad fruktansvärt, hundar blir ju som ens barn de med...

• atida

suck. det är så jobbigt det här, som du skriver Röd drake. Självklart tänker vi först på bebisen men det är så tungt. Vi har haft hunden i 4.5 år. Det är lång tid... Men nu har vi kontaktat uppfödaren. Hon ska försöka hitta ett nytt hem tioll honom.

• atida

suck. det är så jobbigt det här, som du skriver Röd drake. Självklart tänker vi först på bebisen men det är så tungt. Vi har haft hunden i 4.5 år. Det är lång tid... Men nu har vi kontaktat uppfödaren. Hon ska försöka hitta ett nytt hem till honom.

• maruttan

Usch vad hemskt!!! Jag har 2 hundar som oxå är mina bebisar och jag skulle gråta ihjäl mig om jag var tvungen att göra mig av med dem så jag får VERKLIGEN hoppas att inte sonen utvecklar någon allergi!!! Trösterkramar till dig Atida!

Svar på tråden bebis allergisk mot vår hund?