Oliwia92 skrev 2019-06-28 15:38:32 följande:
Hej vet att detta är en gammal tråd men försöker ändå. Fick igår reda på att jag har ett MA med ett foster som dog nu i dagarna var i v.8 så får genomgå en medicinsk abort. Vet inte riktigt var jag ska ta vägen då jag redan haft ett missfall för 4 månader sen. Hur gör man för att gå vidare ? Hur vågar man försöka igen? Har även PCO och har tagit ägglossningstimulerande
Fick också missfall i slutet av vecka 8. Kroppen fixade allt själv, men blev en väldigt traumatisk dag på gynakuten och förlorade mycket blod. Såret efter missfallet kommer aldrig läka, men man får helt enkelt bygga upp sin styrka igen.. och tillåta sig själv att bli ledsen när det blir för jobbigt. Har dessutom haft en hemsk första mens nu precis efter missfallet, som gör en påmind om det fruktansvärda. Jag är livrädd för att något ska hända igen, men samtidigt orkar jag inte utsätta mig för allt oroande. Jag hoppas att jag kommer vara lugnare, men jag vet inte.. man kan inte svara på det förrän man är där.
Kämpa & ge inte upp! jag vet att det kanske känns också som att tiden står still, så har jag känt nu ett tag. Men försök ta en dag i taget <3