• malinbz

Två missfall i rad

Fattar inte heller hur det där hänger ihop riktigt. Men jag tror att man inte ska hänga upp sig på sånt där.. Jag gjorde det efter mina 2 missfall på raken, tyvärr. När jag väl blev gravid igen var jag jättenojig och googlade och sökte runt på familjeliv hela tiden (som om det skulle lugna en..). Graviditeten var skitjobbig rent psykiskt. Önskar att jag aldrig googlat mig runt en massa. Men nu sitter jag här med en 6 veckors bebis!

Lycka till med nästa graviditet!!

• malinbz

Nej det gör inte något gott för själen alls tyvärr.. Men jag vet hur det är, ibland söker man desperat efter svar och då är Google nära till hands
    Nej jag år bara Folsyra och det började jag med ett par månader innan jag blev gravid. Det gjorde jag inte under de graviditeterna då jag fick missfall!
    Har du några barn sedan förut?

• malinbz

Jag vet att det är en klen tröst men försök att se det som så att fostret var så sjukt eller missbildat så att den aldrig hade överlevt på utsidan och att det var "bra" att kroppen stötte ifrån det tidigt innan det hann gå så lång tid. Det finns en mening med allt!
    Ja jag har ett barn sedan tidigare så jag visste ju hela tiden att jag kunde få barn men var ändå livrädd hela tiden att jag inte kunde få något mer barn.
    Har du gått och pratat hos någon kurator på kvinnokliniken efter dina missfall?
    Hihi jag var 20 när jag fick mitt första barn så jag var verkligen ute i god tid. Men det är bra att du är ung och försöker få barn, det ökar ju bara chanserna för att kunna bli gravid och att barnet är friskt.

• malinbz

Skulle rekommendera att du väntar och får mens en gång innan ni försöker igen. Mest för psyket, man måste ta sig tid att sörja. Man kan liksom inte bara lägga det bakom sig tyvärr, för det kommer alltid ikapp en förr eller senare..

Jag blev gravid direkt efter ett missfall en gång, mådde fortfarande dåligt efter missfallet. Den graviditeten ledde också till ett missfall Efter det vågade jag inte bli gravid igen på ett tag, kände att jag behövde läka i huvudet. Tänk på dig själv också

• malinbz

Ge inte upp! Vet att det känns fruktansvärt hopplöst efter man har fått 2 missfall. Efter mina 2 missfall sitter jag nu här med en 4 månaders bebis! Lyckan kommer till er också!

Svar på tråden Två missfall i rad