• Anonym (P)

    Hjälp med packningslista!!

    Jag ska åka utomlands om ett par dagar och funderar över vad man borde ha med sig. Jag är alls inte särskilt berest så jag vet inte riktigt vad som är viktigt! Har skrivit en lista, så här ser den ut hittills:

    Pass
    Biljett
    Pengar
    Handduk
    Ombyte
    Smink
    Duschkräm, schampo balsam
    Tandborste/tandkräm

    Ööh ja sen har jag inte kommit så mycket längre... Fyll gärna på med saker, och om nån har nåt bra tips i allmänhet så tas det gärna emot! Glad

    (Åker till Polen, så ni vet vädermässigt..) 

  • Svar på tråden Hjälp med packningslista!!
  • Emzan86

    Ett par bekväma skor om ni ska gå mycket.
    Handduk borde finnas på hotellet?
    Alvedon eller annan värktablett kan vara bra att ha med.

  • Anonym (4)

    en liten flaska med flytande tvättmedel har jag alltid med när jag reser. skulle även ha haft lite mediciner. bekväma skor.

  • sär skriven

    Det beror ju helt på vart du ska resa, syftet med resan, och hur länge du ska bli borta.


    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Mellanmjölkens land

    Mobil + laddare
    Bläckpenna
    Europeiskt sjukförsäkringskort

    Handduk känns överdrivet om du inte ska bo väldigt spartanskt eller vet att du ska på badland eller så

    Vore jag du skulle jag skriva ner lite mer exakt vad "ombyte" betyder. Lyckades helt glömma att ta med BHar en gång för många år sen. Lagom kul att komma fram och upptäcka att man bara har med sig en BH för en hel vecka... Stora plagg kommer man oftast ihåg men underkläder är lätt att glömma

  • sötare

    minsykit om något skulle gå sönder men som kan lagas lite snabbt för hand.

    tips: när du sen e på resan ha med lista å fyll i med det du saknat så ka du en återanvända listan nästa gång du reser :) 

  • Anonym (P)

    Jag ska bo på ett vandrarhem och där kan man hyra en handduk... så jag tar med en egen så jag slipper betala för saker jag inte måste betala för. Sängkläder hade dom iaf... 
     
    Tvättmedel va en bra idé!
    Skor skriver jag upp!
    Hade helt glömt mobil och laddare :P 

    Hmm ombyte...

    Underkläder
    Tre par byxor
    Två par leggings
    Linnen och tjocktröjor
    Strumpor
    Jacka
    BH behövs inte, har inga bröst nästan, tror inte ens jag äger en bh!

    Verkar det rimligt? Eller är det nåt jag inte tänker på?

    Är det värt att släpa med sig hårfön? Och paraply? Det ska inte regna men man vet kanske inte...

    Är bort en vecka och syftet med resan är att turista och dricka öl :) 

  • Anonym (P)
    sötare skrev 2013-09-30 10:50:48 följande:
    minsykit om något skulle gå sönder men som kan lagas lite snabbt för hand.

    tips: när du sen e på resan ha med lista å fyll i med det du saknat så ka du en återanvända listan nästa gång du reser :) 
    Jaa smart! Tack :)
  • Anonym (P)

    Vad är sjukförsäkringskort förresten...? Är det skitviktigt? Var får man tag på sånt?

  • sär skriven
    Anonym (P) skrev 2013-09-30 10:58:38 följande:
    Vad är sjukförsäkringskort förresten...? Är det skitviktigt? Var får man tag på sånt?
    Health insurance card, det får du från försäkringskassan och gäller inom EU. Det är ett kort som visar att du har rätt att få sjukvårdskostnader betalda. Du kan logga in på FK-s hemsida och beställa hem kortet, det görs enkelt via personnummer, men du hinner inte få hem det om du åker inom några dagar.  Däremot kan man ringa till FK och de bekräftar uppgifterna om du skulle behöva söka sjukvård. Kostar inget.

    Är det ett varmt land du åker till? Det skiljer ju lite i packning beroende på vart man åker.

    Glöm inte kamera!
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
Svar på tråden Hjälp med packningslista!!