Anonym (Varför?) skrev 2013-09-30 12:22:33 följande:
Hon planerar barn med en kille! PLANERAR! Jag vet gott och väl vad jag skriver om, har själv barn, suttit i rätten och fått ensam vårdnad. Är hyfsat insatt. Gemensamt är grymt svårt att få till ensam men det är betydligt lättare att få ensam till gemensam vårdnad. Nu för tiden ska allt delas lika mellan föräldrar dvs även vårdnad. Sätter man sig på tvären och vägrar skriva på om gemensam vårdnad på dom knappa grunder ts uppger så har hon inte så mycket att komma med. Det värsta är att med otur kan ts ses som den som jävlas. Mycket ska även bevisas, ha bevis för allt. Kan ts bevisa att pappan kommer dra med barnet? Kan ts bevisa att pappan kommer jävlas med henne? Den ännu större frågan tror ts allt varför planerar hon då barn med honom? Sedan handlar det faktiskt om barnet, varför riskerar ts barnets mående genom att skaffa barn med en kille hon misstänker bara kommer bli bekymmer med? Självklart ska pappan slåss för sina rättigheter. Ts har inte uppger något som tyder på hur han skulle vara som pappa. Hon bara tror.
Om hon har planerat barn med en kille eller inte är väl inte din ensak. Visst vi alla kan väl tycka att det inte är ganska smart men nu ser det ut som det gör och att du kommer här och skriver som du gör hjälper nog inte.
Vilket jag försöker komma fram till.
Gemensam vårdnad är inte svårt att få till men ensam däremot är det.
Självklart ska allt delas lika, även om det finns våld och missbruk med i bilden. Välkommen till Sverige.
Det är bara detta land som har sån sne syn på dessa saker.
Ingen har sagt att hon ska sätta sig på tvären, som sagt då kan man ju själv bli anklagad för umgängessabotage.
Försök hjälpa denna person istället för att fokusera så jävla mycket på frågan VARFÖR HON PLANERAT BARN MED PAPPAN!
I Sverige handlar det aldrig tyvärr om barnet, vilket är riktigt tragiskt.
"
Men nu så vill han inte de längre utan även han vill ha vårdnaden,vilken gör mej livrädd då jag vet vad han är kapabel till att göra,åka iväg med vårt barn och de finns inget jag kan göra,eller polisen,ingen kan göra nånting så länge vi har gemensam vårdnad"
Hon skriver att hon vet vad han är kapabel till att göra.
Att ta ifrån ett barn från sin förälder och försvinna är nog en av dom värsta sakerna som kan hända, både en förälder och ett barn.
Kan du ens försöka sätta dig in i hur det skulle kännas om det hände dig och ditt barn.
Att pappan till barnet är kapabel till att göra en sån sak känns inte riktigt friskt.
Tyvärr är sådant nästan omöjligt att bevisa förrän det händer.