När ska/bör barn flytta hemifrån?
Min man har två barn sedan tidigare. De har bott hos sin far på heltid sedan han och hans ex separerade. Nu är de 20 och 22 år. Den äldste har precis fått ett jobb (provanställning) och den yngste pluggar på det lokala universitetet. Den yngste hade tänkt studera på annan ort för att kunna starta på nytt och flytta hemifrån men övertalades av sin far att även söka utbildningar på det lokala universitetet. Han kom in på en han verkligen var intresserad av här så de ursprungliga planerna skrinlades.
Jag vill flytta tillbaka till min gamla hemstad och vi har länge sagt att i ska göra det när barnen flyttar hemifrån. Jag trodde att det skulle ordna sig nu, men det verkar aldrig bli av. Visst är det mest ekonomiskt att bo kvar hemma (ingen lägenhetsbrist att tala om där vi bor) men vill man inte bli självständig? Min man passar upp dem genom att laga all deras mat och tvätta deras kläder och så. Kanske har de blivit bekväma. Och jag tror inte att min man någonsin VILL att de ska flytta.
Ska de bo hemma år ut och år in? När är det rimligt att man säger att de borde flytta?