• Ponja

Ni som ätit Champix! Funkade det?

Jag har börjat äta Champix. Är på 5 dagen, och än så länge har jag inte märkt några direkta skillnader..

Jag skulle bli jätte glad om ni som ätit dessa vill berätta lite hur det funkade för er!
    Är mest intresserad av hur det känns. Varför så många säger att det blir lättare att sluta röka med hjälp av Champix? Tappade ni suget? Började må illa? 
    Hur lång tid tog det innan ni började känna en förändring?

Berätta gärna vad ni gjorde för att bryta även vanan! Som jag tex springer alltid ut och röker när jag pratar i telefon. Vad ska jag göra istället?

Jätte tacksam för svar! 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som ätit Champix! Funkade det?
  • Ponja
    Kofot skrev 2013-09-30 13:39:23 följande:
    Jag åt det ett tag och under den tiden tappade jag suget helt. Det satt kvar mentalt ett bra tag efteråt och jag kom på mig själv att vilja gå ut och röka.
    Det gäller att skaffa sig nya vanor och att hejda sig när man känner av de gamla.
    Jag har varit rökfri i drygt 2 år nu och det är nog det bästa jag har gjort.
    Tack för svar! Vet du hur många dagar/veckor det tog innan du tappade suget?
    Tips på vad man kan skaffa sig för nya vanor?

Alla tips är grymt välkomna!  
  • Ponja

Tack för svar!

Hur lång tid tig det för dig fridlyst innan du tappade suget?

Ja det om mardrömmar har jag hört att många får.

Är det verkligen inga fler som provat? 

• Ponja

Va fasen, finns det inga fler som kan rösta? Jag fick desvärre sluta efter ett par veckor, så jag väldigt otroligt nog blev gravid!! :)

Men jag rökte bara 3 cigg om dagen den sista veckan. Jag glömde liksom bort att röka. Jag tänkte inte på det. Alltså så försvann det mesta av suget.
    Otroligt bra "medicin" måste jag säga. Ingen mirakelmedicin, men nästan.
    Man måste ju ha viljan också givetvis.

• Ponja
    Bodohl skrev 2014-09-18 10:08:46 följande:

De säger att om man inte vill sluta så fungerar ingenting ....om så är fallet behöver man inga hjälpmedel. Själv har jag rökt i 47 år och har nu KOL. Varför jag inte 100% vill sluta är för mig ett mysterium. Eftersom jag hört andra som haft samma inställning, men som kunnat sluta tack vare hjälp av dessa piller så bestämde jag mig för att försöka. Jag åt Champix i 1,5 mån. och mådde fruktansvärt med illamående varenda sekund i vaket tillstånd. Inget förändrades angående rökningen, men däremot förändrades mina smaklökar...inget smakade gott. Nu 2 månader efter jag slutat smakar maten fortfarande illa, men rökningen smakar lika bra som innan jag tog pillren.   Obestämd

Får man fråga hur du mår nu? Hoppas du lyckats sluta röka! 
Svar på tråden Ni som ätit Champix! Funkade det?