Vad är detta? Bild på sår på huvud? (katt)
Hon har sår på båda sidor av huvudet, kan det va skabb??
Hon har sår på båda sidor av huvudet, kan det va skabb??
Hur ser katten ut i öronen?
Såren på bilden tycker jag mest ser ut som allergisår som vanligen uppkommer p.g.a. något katten äter.
Vad äter katten för mat? Är det samma mat som alltid?
Typiska allergi sår
Min katt hade fullt med sånt..
Äter nu kortison och allergi foder
Hon äter royal canin för steriliserade katter. Hon har ätit de fodret väldigt länge kan hon bli allergisk mot de efter så lång tid? Ska jag gå till Veterinären med henne eller bara testa byta foder??
Så där såg min katt ut när hon hade varit i slagsmål men då hade hon även sår på öronen. Är det en möjlighet?
Allergi gissar jag på. Min var allergisk emot protein. Så det var ju passande för en katt. :P
jag skulle också gissa på allergi.. min katt fick så vid öronen runt ögon och under hakan dock inte samtidigt.. hon var allergisk mot blom pollen..
Testa byta foder ts. Det är ändå vad dom kommer råda dig till. Så för att spara några kr så testa att byta. Men tänk på att det kan ta upp till 1 månad innan du märker resultat. Men kliar det på kissen bör du ändå såklart gå till vet så du får något att smörja med. Minns inte vad vi hade, fick något för infektion också iom att det var mitt i sommaren just då.
Sedan en tratt ett par dagar.
Hon är ju ute katt så hon kanske ätit något ute :s men kan pröva byta foder. Vad ska man testa då? Något för allergiska katter eller bara ett annat märke? Hon kliar inte så mycket på det. Kan man badda med något. Kanske alsol sprit?
Jag skulle tippapå allergi, de har mina katter fått ( nor och son) och det blir ofta sår på huvud och hals då, gå till veterinär , katten behöver medicin/salva annars blir de olidligt och såren kommer bli enorma = plågsamma!