• Mrs Fii

Var finns bra mammajeans att köpa?

Det finns en uppsjö av mammakläder om man kollar på internet. Men jag vill så gärna prova eftersom de jeans jag hade vid de förra graviditeterna aldrig satt så bra. 
    Nu är jag inte så långt gången än men så svullen att jag inte får på mig mina vanliga byxor utan måste använda gummiband redan. (vecka 9 bara)
    Så snart får jag nog bege mig ut och leta.

Vad har ni för bra tips på affärer? Bor runt Gbg området 

• Svar på tråden Var finns bra mammajeans att köpa?
  • Emmut

Jag gillade HMs mammajeans och typ bodde i dem under graviditeten och en tid efter förlossningen :)

• Burberry

Måste säga att jag faktiskt tyckt HMs Slim jeans suttit bäst av de jag haft. På andra plats kommer Mamalicious, har ett par superbekväma därifrån.

• Mrs Fii

Kanske är HM som gäller då. Har för mig att jag hade ett par byxor därifrån sist men som inte räckte till över magen det sista. Men har inte provat deras jeans.
    Typiskt att jag gjort mig av med alla mina gamla kläder...

Vilka fler affärer säljer mammakläder. Finns det några vanliga kedjor? 

• TeresB

HM säger jag med. Många storlekar och helt ok pris. Top shop har fina mammakläder också.

• Beckaa

Jag beställde mina mammakläder från asos.com och var nöjd. Dock bodde jag i ett par vanliga jeansleggings med låg midja mestadels. Något par brallor jag köpte växte jag aldrig i, så var inte för snabb med att handla är mitt tips

• Mrs Fii

Nä precis, jag kommer inte köpa riktigt än. Sen får det bli storlek som passar bra då för jag går (om det blir som tidigare) bara upp över magen.
    Leggins och tunikor är ju guld värt också  

• hannamottosson

som många andra skriver så tycker jag helt klart att hm's är att rekommendera! Har köpt två par jeans och en cargobyxa som helt klart är det bästa jag haft på mig! sen att det är billigt är ju också ett plus Glad

• aleakim

Slår också ett slag för H&M, billigt men det känns ändå som att man får kvalité.
    Köpte ett par svarta jeans med riktigt bred mudd där senaste idag. De är väldigt mjuka, kanske tom bör kallas jeggings istället. Kostade 199 så om jag växer ur dem eller de bli slitna så är det ju verkligen inte hela världen :)

Svar på tråden Var finns bra mammajeans att köpa?