lustigt, tänkte precis starta en tråd om detta. Det är ju HELT otroligt att vi kvinnor tycks ha en tendens att stanna kvar i förhållanden som för en utomstående tycks vara helt sjukt! Gång på gång läser man här om kvinnor som har småbarn hemma och en man som många gånger beter sig värre än ett barn, dvs gör absolut ingenting hemma, bara skäller o klagar, sitter vid datorn dagarnai ända, tar inte hand om barnen etc etc, listan kan göras lång. Och man kan undra, "HUR tänkte kvinnan. Varför skaffade hon 2, nej 3 bar med honom?? Och varför lämnar hon honom inte, hon skriver ju själv att hon VILL och BORDE göra det."
Och det är så enkelt för alla oss som lever i lyckliga, jämlika, rättvisa och trygga förhållanden idag att sitta o döma. För det är ofta det man ser här tycker jag. Men som flera av er skrivit ovan har ni också befunnit sig i deras situation. Det har jag också. Levde med en man, vill egentligen inte kalla honom man, som snabbt tog full kontroll över mig, styrde hela mitt liv, bröt nner mig till INGENTING, och började till slut använda våld. Och ja, jag visste så vl att allt det var fel. Han hade ingen rätt att göra så. Stundtals hatade jag honom enormt. Så varför stannade jag? Ja, men hoppas ju alltid att det en dag ska vända, det kommer att bli bättre. "men han är ju så go när han är glad, kommer att bli en bra pappa, det är väl jag som gör att han blir arg, jag måste skärpa mig" etc etc. För mig handlade det helt enkelt om att jag så INNERLIGT ville ha ett fungerande förhållande, jag hoppades så att han skulle ändra på sig, jag ville verkligen inte vara singel igen "alla andra skaffar ju familj etc nu".
Som tur är åkte ja på en lång-resa på 6 månader (han lyckades nästan stoppa den dock) och fick då den ro jag behövde för att hinn atänka att det liv vi levde var så fruktansvärt långt bort fråbn vad jag ville, det var FEL. Och med den styrkan återvände jag hem o lyckades avsluta allt det.
Nu, flera år senare, sitter jag här och är så lycklig. Mannen i mitt liv finns här nu. Trygghet, ömhet och kärlek i massor ger han mig, varje dag.
*Älskar*