Kommer jag ha lätt att få ensam vårdnad?
Har en son på 2½ år vars pappa gör lite som han vill. Tar inte mycket ansvar, kommer och träffar sonen som han vill (om han inte sviker honom och säger att han ska komma, men gör inte det!) han har missbrukat för ett par år sedan, vilket jag är osäker på om han börjat med igen!
Påstår att han har "panikångest" och vågar inte ha sin son ensam över nätterna och är aldrig hemma hos sig själv med honom utan springer rundor överallt, hos hans lillebror och hans familj - eller hos sin storasyster och hennes familj.
Just nu så är det ganska så mycket gnabb mellan oss. Han anser att han tar mer ansvar än mig fast jag har "vår" son på heltid, hämtar/lämnar på dagis, handlar det han behöver etc. Han är inget mer än en "lekfarbror" för honom som kommer några timmar max 2 gånger i veckan och är han inte här hemma med honom så är han alltid någon annanstans som sagt.
Nu vill han t.om sätta vår son i en STÖDFAMILJ för att han rent ut sagt inte ORKAR ta sitt ansvar. Vilket han aldrig kommer komma någon vart med sålänge jag lever.
Nu är jag trött på allt detta skit och känner att jag vill ha ensam vårdnad, om inte för min - så för min sons skull, att han ska slippa bli sårad av sin s.k pappa hela tiden.
Det finns så mycket mer som jag kan skriva om honom - detta är bara en bråkdel.
Och nu vill jag få tips och råd för er som kanske varit med om ungefär samma sak?
Tror ni att jag kommer ha lätt för att få ensam vårdnad?