• Mollymelon

Barnmorska kommunicerar endast med Mamman?

Jag är så irriterad på att all info och alla tider ska kommuniceras till mig som mamma. Jag är snurrig som det är och det känns som är det något pappa/partner kan bistå med är det väl att ha koll på tider och träffar? Hur har ni det med er barnmorska? Ringer/kommunicerar hon med partner också? Min tittar bara på mig när vi ska boka en ny tid och ger lappar till mig, det stör mig. Även om barnet ligger i min mage så är vi ju två som ska bli föräldrar. Jag har sagt till men det känns som 60-talet är här igen...

• Svar på tråden Barnmorska kommunicerar endast med Mamman?
  • Hannah76

Fast det är väl du som måste infinna sig på undersökningarna...? Och alla är ju inte två. Det är du som är inskriven på mödravården.

• LinneaJosie

Det är du som är patient, så det är väl inte så konstigt. Men be henne ge pappan tiderna då? Problem solved!

• popcornplaya

Är väll inget konstigt om det är dig hon vill boka tid med. Är ju du som ska kunna komma. Du är patienten.

• Griseknoen35

Ja men be henne ta prover mm på pappan då.. Medan bm ändå håller på kan hon ju lyssna, klämma och känna på pappans mage då... För det är ju inte alls du Som ska vara där.

• Felicia111

Jag hade förstått ditt inlägg om det handlade om en bebis som var född. Men barnet i din mage r ju ditt ansvar... Lite svårt för pappan att gå o mäta din mage utan dej kanske.

• hannis

Det är ju du som skall undersökas. Tycker inte det är det minsta konstigt.

• Betty Ballbreaker

Jag hade tyckt att det var märkligt om bm ringt min man och talat om när jag som patient har tid nästa gång. Lika konstigt som om tandläkaren ringt min man för att meddela tid för min undersökning.

Svar på tråden Barnmorska kommunicerar endast med Mamman?