• oroligkille

Vad kan man inhandla för att träna hemma?

Hej! Jag har både barn och jobbar hem i från, är med andra ord nästan alltid hemma. Känns inte lockande att gå ut på kvällen, eller nu när det börjar kallna. Så jag undrar om ni har tips på maskiner man kan köpa hem? Gärna tips på billiga hemsidor där man kan beställa dom också! 

Vill ha både för motion och styrka.

Sen undrar jag om någon vet några måltidsersättningar där det inte är drycker, alltså färdig mat man kan värma på istället för att dricka en shake t.ex? Och om det finns några bra fettförbrännande piller eller nått som kan hjälpa på traven. Är så trött på att inte vara i form så nu MÅSTE jag verkligen ta tag i det. Och ett vanligt gym skrämmer mig lite he he.. 

Tacksam för varje tips jag kan få!!  

• Svar på tråden Vad kan man inhandla för att träna hemma?
  • Emmut

Till att börja med räcker det med en matta, pilatesboll och hantelset, det kommer man långt med.

Sedan en cykel eller crosstrainer för kondition.

Mat är det bättre att laga själv (har annars bara sett soppor och bars som måltidsersättningar som inte är dryck), piller är mest onödigt mumbojumbo.

Räkna kalorier och träna så ska du se att det går!

• blomman07

Jag har själv köpt en crosstrainer för ca två veckor sedan som jag tränar på varje dag. Kan verkligen rekommenderas, men den tar stor plats och kostar nästan 4000kr, så var säker på att du kommer använd den.

• Johan75

Nu kanske jag låter lite hård, men av trådstarten att döma så hyser jag små förhoppningar om att du (TS) kommer att lyckas med detta. Du vill komma i form med det ska vara bekvämt, lagom temperatur, rätt konsistens på måltidsersättningar, tryggt och billigt. 

Mitt råd - köp bra kläder så du inte fryser istället för konditionsmaskin i hemmet. Det ger bättre träning och är billigare i längden.  Du skriver att du nästan alltid är hemma, så varför inte starta ett litet intresse som får dig hemifrån. 

Vill du minska i vikt (eller mått) så är det kosten du ska titta på och inte så mycket träning. 

Vill du träna styrka hemma så funkar det bra att börja med en matta (eftersom du kommer behöva befinna dig på golvet en del) och gummiband (finns på de flesta sportbutiker).  

Behold, i come as a thief.
Svar på tråden Vad kan man inhandla för att träna hemma?