• Jimman

luktar

Har haft flera katter under mitt liv dock bara honkatter , nu har vi en hankatt på 15 v hemma , vi har alltid haft ec kattsand åt alla katter o det har aldrig luktat fören med denna katt ! Luktar bajset från hankatter mera än från honkatter ?

• Svar på tråden luktar
  • nemo1

Absolut inte. Får katten den mat den är van vid från uppfödaren? Man ska alltid ge den mat den fått under de första veckorna för att sedan successivt övergå till det man vill ge. Vad får han för foder?

• Jimman
    nemo1 skrev 2013-10-02 10:31:32 följande:

Absolut inte. Får katten den mat den är van vid från uppfödaren? Man ska alltid ge den mat den fått under de första veckorna för att sedan successivt övergå till det man vill ge. Vad får han för foder?

Han fick nå billigt skitfoder hos den han är född hos o vi bytte successivt mot ett bättre foder så det är inte problemet , han får fortfarande båda dom foderna ! Han är inte heller dålig i magen ! Blötmaten kör vi på samma som han alltid fått !
  • Jimman
    nemo1 skrev 2013-10-02 10:31:32 följande:

Han får nu Eukanuba o coops torrfoder o pussie blötmat som han fått sen han började äta själv
  • nemo1
    Jimman skrev 2013-10-02 10:52:42 följande:
    Han får nu Eukanuba o coops torrfoder o pussie blötmat som han fått sen han började äta själv
    Övergången har nog gått för fort. Ett nytt foder ska fasas in under flera veckor. Och skippa för guds skull coopfodret, rena rama skiten med enbart spannmål i. 
  • Jimman
    nemo1 skrev 2013-10-02 11:00:50 följande:
    Övergången har nog gått för fort. Ett nytt foder ska fasas in under flera veckor. Och skippa för guds skull coopfodret, rena rama skiten med enbart spannmål i. 
    Som jag skrev så är inte övergången klar , han får fortfarande lite av nya maten
  • Jimman
    nemo1 skrev 2013-10-02 11:00:50 följande:
    Coops foder var det han fick innan han kom till oss o därför vi vill byta
  • Marie-anne

jag har tre hanar och det luktar lite extra när dom bajsat, men mesr om jag köper dom "bra mat som tex friskies och och pussi, fick höra att dom har mycket färgämnen i dom av friskiesklubben bla

• Jimman
    Marie-anne skrev 2013-10-02 11:12:49 följande:

jag har tre hanar och det luktar lite extra när dom bajsat, men mesr om jag köper dom "bra mat som tex friskies och och pussi, fick höra att dom har mycket färgämnen i dom av friskiesklubben bla

Tips på blötfoder som är bättre ?
  • nemo1
    Marie-anne skrev 2013-10-02 11:12:49 följande:
    "Bra mat" som Friskis????? Friskis är ett av de sämsta fodren du kan ge. En bra regel är att ALDRIG köpa torrfoder i mataffären.
  • Jimman
    nemo1 skrev 2013-10-02 11:18:35 följande:
    "Bra mat" som Friskis????? Friskis är ett av de sämsta fodren du kan ge. En bra regel är att ALDRIG köpa torrfoder i mataffären.
    Sant det är typ bara spannmål i den maten
Svar på tråden luktar