Inlägg från: shine |Visa alla inlägg
  • shine

Underställ?

Sitter och planerar vintergarderoben till min 2,5 åriga son. Vet inte riktigt om han är behov av ett underställ och hur man löser det så fall på dagis.  Ett underställ ska man ha direkt mot kroppen och gör att man inte fryser ifall man blir svettig. Har svårt att se att pedagogerna ska ta av min sons kläder och sätta på ett underställ, tröja och sedan en vinteroverall. Dom har lite tid redan som det är.

Kör ni underställ under vinteroverallen på era småttingar på dagis?
    Om ni gör det, hur löser ni det på dagis?
    Om inte, vad har ni under vinteroverallen? 

• Svar på tråden Underställ?
  • shine
    Griseknoen35 skrev 2013-10-02 09:58:58 följande:
    På mitt dagis måste dom ha underställ så dör sätter dom på och av alla barn underställ, flisställ och sen överdragskläder, mössa o vantar. Inga problem.
    Tack för svar! 

Vad har ni för underställ? Hur många underställ har ni? Vilken ålder är det på ditt barn?
  • shine
    Mellanmjölkens land skrev 2013-10-02 11:12:35 följande:
    Förra året (tänkte göra samma i år) hade vi understället istället för vanliga kläder. En stor t-shirt hindrar understället från att bli alltför smutsigt. Tror vi hade 3 omgångar med underställ + ett par fleecebyxor att ha som alternativ.
    Smart :)

Har du något bra tips på något bra underställ? FInns ju en uppsjö av olika varianter.
  • shine

Tack för alla tips!

Jag köpte ett  Icebreaker-ställ hos www.merinoexperten.se. Vill bara varna för att dom är väldigt små i storleken och dom står inte för returer. Jag beställde ett underställ för 3-4 åring och det var alldeles för litet för vår 2,5 åring. Jag mailade dom och skrev att jag tyckte dom borde skriva ut att dom är små i storleken på deras hemsida. Fick till svar:

Hej,
    Kan hålla med om att de är lite små i storleken. Man vill ju inte att de ska sitta alltför tight på barnen. Kläderna krymper något. 
    Om du är tveksam så skulle jag rekommendera dig att gå upp en storlek.
    Skicka då tillbaka kläderna till oss så skickar vi dig en större storlek.
    Merinoexperten
    Letsegatan 6
    431 66 Mölndal 
    Vänligen
    Lisa Manhof
    Merinoexperten 

Jag tycker dom borde stått för returen. Men det är vad jag tycker är god service.
    Nu varnar jag er andra så att ni inte gör samma misstag.

Svar på tråden Underställ?