• Anonym (M)

Gravid med min älskare!

Anonym (Hjälp!) skrev 2013-10-02 17:22:22 följande:

Nej, jag känner absolut inte att jag har gjort bort mig, faktiskt! Jag kärade, som sagt, ner mig i den här mannen, och nu blev det såhär. Jag har inte varit otrogen mot någon! Jag lever ensam sen ett år tillbaka, och träffade den här karln för några månader sen!

Jag tar inte lättvindigt på att jag är gravid!

Och vad menar (fy faaaan) med att jag förstör mina barns liv??? Jag gör ALLT för mina barn, så gott jag förmår, de är värda ALLT! Vi har ett bra hem, stabil ekonomi, vänner och familj, och ett väldigt bra liv! Mina barn är väldigt trygga, trots att de är skilsmässobarn! De har både sin mamma och pappa, och träffar oss båda lika mycket! Vi bor dessutom väldigt nära varandra, pappan och jag!

Och vad skulle jag ljuga om? Hur skulle jag kunna ljuga om att jag är gravid? Det blir svårt!!

Jag blir faktiskt ledsen över att någon, för mig helt okänd människa, kallar mig slampig! Det är jag inte! Ja, det är inte en önskvärd situation jag befinner mig i, men jag måste försöka göra det bästa av den, och fatta ett beslut som jag kan ta konsekvenserna av! Att göra abort är något som jag inte vet om jag klarar av, att behålla överväger stort! Jag fixar det, även om jag måste fixa det ensam!
    Men först måste jag prata med pappan. Jag hoppas att jag träffar honom i nästa vecka!

Tack alla ni för era svar, det uppskattas mycket att jag får stöd och råd av er (de flesta).  

Frågan jag ställer mig är barnets situation. Kommer pappan ta sitt pappansvar på distans även om det inte blir något mer mellan er? Det kan bli jobbiga situationer...
  • Anonym (M)
    Anonym (Samma) skrev 2013-10-02 17:53:30 följande:
    En liten undran. Vad är att ta pappaansvar på distans? Har man barn i smyg som man träffar lite då och samtidigt ger ekonomiskt stöd? Jag är novis men jag hamnar kanske själv i samma sits. Har inte riktigt funderat på hur en sådan roll kan se ut.
    Det jag menar är att de flesta barn vill veta vem deras pappa är och många söker upp sin pappa om de inte haft någon kontakt tidigare. Frågan är då, kommer pappan att "ge sig till känna" från början med risk att krascha sitt egna förhållande eller inte göra det? Det kan ju se ut på lite olika sätt, men jag tycker att det kan vara viktigt att försöka sätta sig in i barnets situation också. Det är en sak att ha barn som växer upp med skilda föräldrar men som har delad vårdnad och en gång faktiskt har levt ihop. Det är en annan sak att ha en pappa som antingen inte "finns" tex. Jag menar inte att det behöver bli så, men det kan vara bra att tänka igenom.
Svar på tråden Gravid med min älskare!