Inlägg från: Cornellia |Visa alla inlägg
  • Cornellia

ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?

Givetvis.
    Bara för att man är i ett förhållande så lämnar man ju inte sin egenbestämmande rätt. Man får träffa vem man vill.  

• Cornellia
    Anonym (W) skrev 2013-10-02 23:48:30 följande:
    Ok. Konstig inställning då man är 2 i ett förhållande. Jag hade aldrig gått in i ett förhållande (igen) med en tjej som inte respekterar mina känslor/gränser.
    Precis som att jag respekterar hennes.
    Och jag hade aldrig gått in i ett förhållande med någon som försökte kontrollera vilka jag träffar, det är bara knäppt. 

Givetvis tar jag hänsyn till min mans känslor och argument, men i slutändan så bestämmer jag över mitt liv, mitt umgänge.  
  • Cornellia
    Anonym (W) skrev 2013-10-02 23:57:20 följande:
    Vadå "försöker kontrollera"? Varför utgår du ifrån att någon försöker kontrollera dig för att den har känslor/åsikter?
    Jag har varit tillsammans med en tjej som inte ville släppa taget om något ex och jag försökte inte få henne sluta med det mer än att jag tog upp det och sa vad jag tyckte.
    Hon var inte direkt lyhörd för mina känslor eller brydde sig överhuvudtaget inte om dom eller om sina ex känslor eller exens nya, utan det var bara hon själv som ville ha maximalt med bekräftelse.
    Jag dumpade henne och hon har ingen ny, har haft ett fåtal relationer och det kanske är rätt lätt att förstå varför.
    Är man inte inte intresserad av att kompromissa har man inte mycket att erbjuda i en relation.
    Frågan var ju om man skulle FÅ träffa sitt ex.
    Om någon säger att jag får eller inte får göra något så försöker hen kontrollera mig.

• Cornellia
    Anonym (W) skrev 2013-10-03 00:07:32 följande:
    Ja om du träffar en kille och han säger "jag vill inte att du träffar ditt ex Johan och fikar ihop och sånt, det känns inte bra för mig" svarar du då "Jag gör vad jag vill, du kan inte kontrollera mig, passar det inte att jag fikar med Johan kan du dra"?!
    Ungefär, skulle aldrig orka hålla på dalta med någon på det sättet, kompisarna och familjen går före eventuella dejter, och att ha ett förhållande med någon som är så osäker, svartsjuk eller inte litar på mig det går fet bort.
  • Cornellia
    Han som bloggar skrev 2013-10-03 05:33:08 följande:

Ja, man ska kunna lita på varandra i ett förhållande! Men man måste kunna avstå från att träffa ett ex.. Om man så gärna vill träffa ex:et så är det inte helt "slut"

Det där är bara bs. Jag är helt klar med kärleksrelationerna med mina ex, men dom är fina människor som jag vill ha i mitt (och mannens!) liv.   
  • Cornellia
    Fool skrev 2013-10-03 13:19:53 följande:
    Det beror på vad du menar med att träffa... träfas rent allmänt ? Träffas för sex ?

Oavsett vilket av dem så tror jag det måste vara något man gör med ens nuvarande partners vetskap och samtycke. Om ens partner INTE samtycker måste man nog fråga sig vad som ör viktigast... ens ex eller ens partner ? 

Fast för många så står det inte mellan nuvarande partnern och exet, utan sanarare mellan nuvarande partnerns kontrollbehov och sitt eget självbestämmande.

Jag skulle välja min man framför dom flesta människor i välden, men jag skulle inte ge upp mig själv för honom.   
  • Cornellia
    Fool skrev 2013-10-05 12:21:12 följande:

TS , din fråga kan tolkas på flera sätt , vilket oxå påverkar hur man röstar.

Menar du om man får träffa sitt ex öht , alltå träffa eller inte träffa alls . eller om man får träffa sitt ex beroende lite på hur den relationen ser ut ?

Jag misstänker att många av de som röstat JA inte heller skulle uppskatta om deras partner tex höll sin kontakt med sitt ex hemligt , sitter och tjattar med sitt ex och smusslar med konversationerna , träffars sitt ex IRL utan att vaara öppen med det , har sexbetonade konversationer med sitt ex , diskuterar sin nuvarande partner ingående med sitt ex... etc.... 
    Fast jag tror inte det har att göra med att det är ett ex, jag tror dom flesta skulle ogilla att partnern höll kontakten med vem som helst hemlig, höll på smussla, och hade sexbetonade konversationer?
Svar på tråden ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?