Inlägg från: Anonym (smurfan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (smurfan)

ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?

(Svarar här med då) ;)

Om man är överens med sin nuvarande så ska det väl inte vara något problem. Själv är jag sån som blir god vän med de flesta av mina ex och min sambo idag har inga problem med att jag har kontakt med min exsambo, även de två har funnit en vänskap så där finns inga hinder. Ett annat ex till mig fick ny flickvän från annan stad så han presenterade henne för mig och hon och jag är mycket goda vänner idag och vi kan umgås alla fyra.

Om min sambo inte skulle vara bekväm med att jag hade kontakt med någon av exen så skulle jag inte ha det, inte om jag är seriös med min sambo och älskar och respekterar honom.

• Anonym (smurfan)
    Han som bloggar skrev 2013-10-03 05:35:06 följande:

Som sagt.. Om man måste träffa sig ex så himla mycket, så är det inte helt "slut" på de känslor som varit..
    Jodå. Mitt ex, som jag bodde ihop med och delade ett liv med, finns i mitt liv och finns numera i min sambos liv också. Mitt ex, vi kallar han x, gick isär för att vi inte var kära i varandra längre. Det sista halvåret hade vi bott ihop endast som vänner för det var det vi var. Efter vi flyttat isär så fortsatte vi vara dessa goda vänner och han är idag en av mina närmsta. Jag ser honom mer som en "kusin" en som ett ex. Jag var tydligt mot min sambo i början när vi träffades att x finns i mitt liv och det skulle underlätta om han träffade honom för att själv få känna av, sagt och gjort, x kom hit emellanåt för att hälsa på vår gemensamma hund han och jag hade som jag tog med mig och sambon och x kom överens från första stund. X kan komma hit och få mat, vi kan festa ihop, x och sambon kan umgås själva. Jag vill ha x i mitt liv för han är en av mina närmsta och bästa vänner, inte för att jag är kär i honom, hade jag varit det och han i mig så hade vi fortfarande varit ihop idag.
Svar på tråden ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?