Inlägg från: Anonym (Ok) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ok)

ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?

En av min frus förra pojkvänner är tillsammans med hennes kompis, så vi träffas en hel del. De pratar ganska mycket med varandra bara de två. Helt ok för mig. De brukar ofta kramas när de möts eller skiljs. Inget problem för mig.

• Anonym (Ok)
    Anonym (girly) skrev 2013-10-03 15:19:38 följande:
    Det beror på. Om det fortfarande ligger en massa kärleksvibbar mellan dem så skulle jag inte uppskatta om killen fortfarande hade kontakt med exet. Men märker man att båda har gått vidare och det inte finns någon form av kärlek eller flirt kvar så är det ok.

Sen kan man ju aldrig bestämma över sin partner men man kan bestämma vad man själv finner acceptabelt eller inte.

Det kan förstås vara en svår gränsdragning vad som är kärlek/vänskap/flirt/vänlighet. När min fru kramar sitt ex så är det väl klart att bådas tankar kan gå till den tid när de hade en sexuell gemenskap. Men det är inget som jag är rädd för. Det förflutna försvinner ju inte. Det är bara en fråga om hur man hanterar det. Nu har de en god vänskapsrelation och den utgör inte ett hot mot deras respektive kärleksrelationer.
  • Anonym (Ok)
    Anonym (girly) skrev 2013-10-03 15:47:50 följande:
    Ok men jag menar om man tidigare har upptäckt att de har skrivit sexsms till varandra osv så är det inte ok. Då finns det fortfarande uppenbarligen en attraktion kvar.
    Nej, de är helt öppna med sin kontakt. Vi träffas ibland alla fyra, ibland bara de två, ibland han och jag. Hon berättar ofta vad de har pratat om.
  • Anonym (Ok)

Det kan också vara till fördel för nuvarande relation om man har ett bra förhållande till sin ex. Min fru blev sexdumpad av sin pojkvän och var besviken och ledsen. Det satt kvar som något ouppklarat i början av vår relation. Men sen när de fick ny kontakt genom att han började sällskapa med hennes kompis pratade de igenom det som varit och förstod varandra bättre. Nu är de goda vänner och min fru kan se tillbaka på det som var tidigare mellan dem på ett positivt sätt.

• Anonym (Ok)
    C på den skrev 2013-10-04 14:34:26 följande:
    Ja!

Att ingå ett förhållande innebär ju att man väljer varandra. Med de egenskaper och erfarenheter man bär med sig från livet så här långt. Att generellt säga nej till att träffa vissa personer är fel.

Det kan finnas orsaker och anledningar till att man inte vill att ens partner träffar sitt ex, men i andra fall är det nödvändigt. Flera har ovan nämnt de fall där man har barn sedan tidigare.

I vissa fall kan det dock vara motiverat att låta ett förhållande "sätta sig" innan fler blandas in. Men det betyder inte att man ska förbjuda sin respektive att hantera en viktig del av sitt liv.

Ett tidgare förhållande bör vara en viktig del för min partner, den som ser ett förhållande som oviktigt är inte min typ av kvinna.

I konsekvens med detta menar jag att min partner har rätt till sin historia. I händelse av att jag är obekväm med den, så är det upp till mig att tala med min nya partner om detta. Annars finns risken att det blir ett problem.

Jag har själv haft känslor för en kvinna som varit uppskattad av fler före mig. Jag ser det som en naturlig sak att en attraktiv och intelligent kvinna tilltalar fler män än mig.

Självklart undrade jag en period om det finns känslor kvar som hotade vår realtion. Jag valde att ta upp det med båda, samtalet var inte lätt men idag kan vi alla umgås och är goda vänner.

Jo, detta kan man hålla med om. Ens partner har rätt till sin historia. En relation är en viktig del av livet som inte kan suddas ut. Det är bra om man kan förhålla sig till det tidigare på ett positivt och balanserat sätt. Att ens partner har varit attraktiv också för någon annan kan vara spännande.
  • Anonym (Ok)
    Anonym (Nä fy bubblan) skrev 2013-10-04 16:42:17 följande:
    Träffas på tu man hand på fredagskvällen med middag och dans på menyn - inte en sportmössa.
    Träffas på stan random och ta en fika och catch up - visst.

Är det hemligt går det fetbort, är det öppet är det ok.
    Också detta kan man instämma i.
Svar på tråden ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?