ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?
Bara för att man är i ett förhållande så lämnar man ju inte sin egenbestämmande rätt. Man får träffa vem man vill.
Precis som att jag respekterar hennes.
Det beror helt på exet!
Jag har ett psycho-ex som jag valde att bryta helt med direkt jag gjort slut, ett halvår senare när jag träffat ny tjej började hon höra av sig och snacka skit om att det var min nyas fel.
Jag har ett annat ex som är min första flickvän och hon och jag blev tillsammans när vi var 18, det varade 3 år. Vi var vänner 2 år till efter vi gjort slut, tills vi var 23.
Det var en luddig "vänskap" vi hade då, ibland hade vi sex, höll handen osv. Det var väl lite som att vi ville ha kvar en del av förhållandet och inte hade gjort slut på riktigt.
Sen när jag var 23 så träffade jag en tjej igen och då blev det bara att jag inte hörde av mig till henne och när hon ändå skrev ett mail efter ett tag så kände jag inte för att svara. Sen rann det ut i sanden av sig själv.
Det gåt säkert att vara vän med ett ex men oftast är det så att den som vill fortsätta vara vän inte har kommit över att det är slut och kommer känna svartsjuka mot ens nya, vilket är jävligt jobbigt och onödigt.
Jag tror att oftast är det så att om relationen verkligen är slut så känner man inget behov av att behålla den.
Kärlek och vänskap finns fritt att skapa med många människor, när man släppt taget om den gamla inser man att det inte är kopplat till personen utan att man kan ha nya band till nya människor...