Inlägg från: Anonym (Öh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Öh)

ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?

Man får väl ändå anta att ett ex är ett ex av en anledning?
    Så länge det är en sund vänskap där alla visar respekt mot nya partners så förstår jag inte varför man ska begränsa varandra på detta området.

är det barn inblandat så måste man ju ha någon slags kontakt. en ny partner ska inte aktivt jobba för att förstöra den relationen pga osäkerhet eller rädsla. Tycker de att kontakten är "felaktig" så har de nog olika värderingar och är helt enkelt inte kompatibla.

• Anonym (Öh)
    Anonym (Kluven i frågan) skrev 2023-01-02 16:18:00 följande:

Något som underlättar, för mig, är att jag är yngre än henne. Är ju ganska mycket jag skulle kunna känna mig underlägsen för då de var gifta rätt många år, har barn ihop, hon lämnade honom och det tog tydligen ganska lång tid för honom att komma över det och henne. Det låter kanske barnsligt men att jag är yngre och snyggare hjälper faktiskt mot den typen av känsla. Jag har ju det åtminstone.

Hon har ju fler barn med sin nya man vilket också underlättar. Jag tänker att då är min älskling och hennes historia enbart historia och inget som kan komma tillbaks.

Hon valde ju dessutom och lämna exet så då får man anta att hon var "klar" med honom och försökte in i det längsta just pga barnen.
    kan förstå att man kan känna osäkerhet på någon som blivit lämnad, att det kan finnas känslor kvar. Men någon som lämnat och har barn med personen ser ingen annan utväg och att man skulle ångra sig många år senare är väldigt liten.
Svar på tråden ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?