• theres90

Er viktuppgång i vecka 25??

Läst lite gamla trådar här på fl och tycker att majoriteten i vecka 25 har gått upp 0,5-2 kg.
    Så tänkte starta en egen tråd

Hur mycket hade ni gått upp i  vecka 25?
    (var ni underviktig, "normal", eller lite övervikt) 
     ni som gått hela graviditeten, eller nästan, er totala viktuppgång?

bara lite kul för bm säger alltid att man gått upp häften av sin totala vikt  runt vecka 20, vilket jag inte alls tycker känns som det stämmer?? 

• Svar på tråden Er viktuppgång i vecka 25??
  • turkos77

12 kg. De första 11 kom innan vecka 15. Är i 29 nu och har gått upp 13 totalt.
    Normal vilt innan.

• seandra82

2-3 kilo gick ja upp under hela graviditeten hade lite extrakilon men mkt beror på jobbet o spring i trappor o tror inte ja skulle gått upp mer oavsett om ja förljde  hela graviditeten som var sagt från början

• lillavildahilda

fram till v. 15 gick jag ner 3 kg pga illamående
    v 15-23 gick jag upp 18
    är nu i v. 38 och har gått ner fyra igen på grund av illamåendet som kommit tillbaka.
    Var normalvikig/vältränad  innan

• R3becca

Fram till vecka 13 gick jag ner 7 kilo, och nu i vecka 26 har jag gått upp 4 kilo :)

~ Meija 11-04-12 ~ Bebis 14-01-18 ~
  • igelkotten01

Går in i vecka 30 imorgon och har hittills gått upp ca 11 kg. Hade normalt BMI innan graviditeten.

Tror att jag hade gått upp ca 7-8 kg när jag var i vecka 25.

theres90 skrev 2013-10-03 10:12:33 följande:
    bara lite kul för bm säger alltid att man gått upp häften av sin totala vikt  runt vecka 20, vilket jag inte alls tycker känns som det stämmer?? 

Har hört att när du kommer till vecka 20, då har du gått upp 25% av det du kommer gå upp under graviditeten. I vecka 30 är det 50% .. men kan tänka mig att det är väldigt individuellt och olika föra alla :)

Enligt mitt BMI ska jag gå upp mellan 11-16 kg för att det ska anses "normalt". Tror själv jag kommer spräcka den gränsen då jag redan ligger på + 11 kg :P
  • Neomi

Ja är normalviktig och är just ju i vecka 25, har gått upp 3kg ^^

Svar på tråden Er viktuppgång i vecka 25??