• Päronet

Kombibil

Jag och sambon planerar att skaffa barn till våren. Vi har även funderat på att köpa en ny bil, så jag tänkte att jag kan få lite tips av er föräldrar.
    Måste man ha en "stor" kombi, typ Volvo V70, eller räcker det med en lite mindre? Vi har tittat lite på en Peugeot 307, är det en för liten bil? Man vill ju inte ångra sig efteråt, det är det alldeles för dyrt för.
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Kombibil
  • mammis

Vi hade en V70 också.
    Dels så visste vi att vi ville ha ett barn till och då ansåg att en tvillingvagn skulle få plats + övriga saker.
    Nu e barnen stora och därför har vi en vanlig bil idag dvs ingen kombi.

• isabell22

Vi har en Peugot 406 kombi ochvar och hämtade vagn i går och vår hund och vagnen får plats utan problem. (hunden är en Golden Retriver). Eftersom det blir både hund och vagn och mycket mer grejer man ska ha med sig så är den här bilden perfekt för oss relativt billig att köpa och rymlig överallt.

• Lisan

Hej,
    Vi köpte en Peugot 307SW efter mycket funderande. Jag ville inte ha en stor "pråm", men min man tyckte absolut att vi skulle vara praktiska och skaffa kombi. Vi provkörde alla möjliga kombibilar och tykte att Peugoten var mycket bil för pengarna. Vi får in barnvagnen på både längden och tvären tack vare att bilstolarna är flyttbara i baksätet. SW-modellen kommer med stort soltak och det kan jag rtekomendera! Gissar att det är mysigt för lilla knoddan att titta ut på himlen när vi är ute och åker också.
    /Lisan

• Mumu

Tips för er som vill ha en mellanstor bil! Ford Focus Herrgårdsvagn. Känns jättestor och rymlig, modern (man sitter högt och bekvämt när man kör) och kostar inte alls lika mycket som de stora kombibilarna, Mondeo, V70 osv.

• amathea

Nån som stoppat in en barnvagn i en Renault Megane? *skratt*

• MalinI

amathea.. En paraplysulky kanske

• amathea

Dom är faktiskt rymligare än man tror, men man måste ju ha dem på bredden.

Är inte med barn än, men funderar allvarligt på att åka ner till affären och låna en och prova....
    bara för att ;)

Har faktistk vart på IKEA med den, fällt sätena och lastat hela bilen full... för att sen köpa två stora palmer på vägen hem *ler*
    Fick faktiskt plats utan problem =)

• MalinI

Man brukar få pröva vagnen i bilen innan man köper. Det gjorde vi med tvillingvagnen..
    Den fick plats. Och sen två ltier mjölk ung..

• Emma mamman

Håller helt klart med Fru J. Ford Mondeo är en jätterymlig bil och har väldigt bra pris, det är nog mer än vad man kan säga om volvisarna.

• Mumin

Vi har en gammal volvo 945 och den rymmer ett halvt flyttlass!

• gottgrisen

Vi har två kombi.... iofs halvstora båda två men ändå... en volvo v40 som är för liten för barnvagn och två! stora hundar + en Nissan bluebird som rymmer allt utan att tveka...

Svar på tråden Kombibil