• Anonym (Budgetalternativ)

De bästa budgetalternativen!

Ibland får man vad man betalar för och ibland betalar man för märke, marknadsföring och så vidare. Därför vill jag starta en tråd för BRA budgetalternativ. Har du provat något billigt som du tycker är suveränt? Dela med dig här!

Jag kan börja:

Skalkläder: Kaxs (Proxtec på Kapp-Ahl)
    Diskmedel: ICAs egna
    Cykel: Biltemas

• Svar på tråden De bästa budgetalternativen!
  • Vinterankan

Tvättmedel för färgade kläder: Willys egna Tågbana i trä: Biltemas Bältesstol: Biltemas (som sedan kan göras om till bara sittkudde) Ritblock: Rusta

• M Y L F

Koncentrerad spolarvätska ( istället för spisbränsle)  till eldstäder. Dock så kommer det en liten frän doft precis innan det brunnit ut. Billigaste spisbränslet som jag hitta är på biltema för 30 kr litern, men då får jag åka en bit för att handla.
    Istället får jag 10 liter koncentrerad spolarvätska för 19 kr litern och det brinner lika bra.

Ett bra tips som många av mina vänner har anammat. 

Cyklar från XXL är billigare och minst lika bra som hos cykelhandlaren. 
    Likaså märkeskläder och skor på XXL är billigare.

• Anonym (?)

Biltemas cyklar är ju fasen inte bra! Om du inte menar trehjulingar till 2åringar nu..
    Det tog en hel dag att få ihop cykeljäkeln och då efter att ha bytt ut några skruvar osv. Delarna passade ju inte hop som de kom. Det var helt omöjligt!
    De är skeva och går sönder efter en säsong. Så nej, jag köper hellre en dyr cykel som håller i 10 år än att köpa en billig variant till varje cykelsäsong.

• eDantes

ICAs mjölkchoklad, helt OK, t.o.m rätt god. Kostar 5kr.
    Dressman. Kom igen, släpp rädslan att bli gubbe och gå dit, de har mycket bra grejer.
    Handla tvål / rengöringsmedel etc. på ÖoB eller Ullared.
    Hallon.se Liten för mobilen.
    Toapapper. Ica basic eller liknande. Du skall ha det i röven, det behöver inte dofta lavender och ha små fjärilar på sig.

Framför allt: Köp inte nytt. Återanvänd och var nöjd med det du har, du behöver egentligen inte mer.

• Anonym (Budgetalternativ)
    Anonym (?) skrev 2013-10-03 15:06:14 följande:
    Biltemas cyklar är ju fasen inte bra! Om du inte menar trehjulingar till 2åringar nu..
    Det tog en hel dag att få ihop cykeljäkeln och då efter att ha bytt ut några skruvar osv. Delarna passade ju inte hop som de kom. Det var helt omöjligt!
    De är skeva och går sönder efter en säsong. Så nej, jag köper hellre en dyr cykel som håller i 10 år än att köpa en billig variant till varje cykelsäsong.
    Det är helt ok att tycka olika i den här tråden :) Till och med bra för det kan ju vara så att jag har haft tur med min cykel från Biltema. Men vi köpte en cykel från Crescent och en från Biltema ungefär samtidigt (samma storlek, vuxencykel) och faktiskt har cykeln från biltema varit bättre.
Svar på tråden De bästa budgetalternativen!