• Anonym (hostan)

Hosta from hell, jag blir galen!

Fick ont i halsen i söndags, snorig i måndags. På tisdag satte det sig i halsen igen och jag blev hesare än hesast. Började hosta. I början hostade jag upp mycket slem, men nu har det gått mer och mer mot rethosta. Under dagen idag har hostan blivit värre och värre, jag hostar så jag kissar på mig, bröstkorgen värker och halsen känns som rivjärn. Men det händer inget. 

Ja har tagit en bisolvon, ingen skillnad. Jag har druckit kopp efter kopp med varmt te med honung, det hjälper inte. VAD kan jag göra? Jag blir snart galen. Ös på med alla husmorstips ni har.

• Svar på tråden Hosta from hell, jag blir galen!
  • Mineralvatten

ta en matsked olivolja och svälj. drick inget vatten efteråt. det smörjer i halsen.

• Tow2Mater

Gå till doktorn o få nåt som hjälper. Huskurer hjälper inte mot sån hosta.

• agua

Be om att få utskrivet lepheton de är avsvällande i halsen så de hjälper mycket!

• Anonym (:I)
    Anonym (hostan) skrev 2013-10-03 19:54:35 följande:
    Fick ont i halsen i söndags, snorig i måndags. På tisdag satte det sig i halsen igen och jag blev hesare än hesast. Började hosta. I början hostade jag upp mycket slem, men nu har det gått mer och mer mot rethosta. Under dagen idag har hostan blivit värre och värre, jag hostar så jag kissar på mig, bröstkorgen värker och halsen känns som rivjärn. Men det händer inget. 

Ja har tagit en bisolvon, ingen skillnad. Jag har druckit kopp efter kopp med varmt te med honung, det hjälper inte. VAD kan jag göra? Jag blir snart galen. Ös på med alla husmorstips ni har.
    Ja 

1-Bisolvon är slemlösande så man tar det på dagen INTE PÅ DAGEN 
    2- Hostmedicin på natten

Inte mycket annat att göra då det är ett virus ( om det är det ) vilket är svårt att sia om dag 1

Jag har haft som du det var vidrig,(  tills jag pinkade på mig och hostade sönder en muskel på sidan som ff gör ont.. ) nu är jag inne på ve 4 och det har gett sig såpass så jag hostar tills jag spyr på morgonen och om jag skrattar.. Asjobbigt -Virus 

• bellenbus

Bisolvon, är inte det mot slemhosta? Om det har gått över till rethosta kanske du skulle prova Noskapin (tror jag det heter)? Det står bland de andra hostmedlen på apoteken och ska hämma hostreflexen. Annars är det kanske dags att gå till VC och se om du kan få någon starkare hostmedicin?

• Anonym (hostan)

Jag tänker inte uppsöka läkare kl 8 på kvällen för hosta, hur jobbig den än må vara. 

Rethosta kanske är fel ord. I början kom det upp slem när jag hostade, och sen var det liksom bra en stund. Nu känner jag att det finns slem där men det kommer inte upp. Ibland, efter extremt mycket hostande, kommer det lite slem och då blir det bättre en liten stund. Det var därför jag tog bisolvon (som jag hade hemma) för jag tänkte att det skulle bli lättare att hosta upp då.

Jag vet att det troligen är virus och att det bara är att vänta, men vad som än kan tänkas lindra är värt att testa. Jag har ingen feber och min man har ungefär som jag men inte lika mycket hosta. Vår tvååring har inte visat en tillstymmelse till symptom. Vet inte om vuxna lättare får problem med hosta?

• straw2008

Har ingen föreslagit cuccilana ? Den enda hostmedicinen som även läkare säger hjälper.

I kinamockaskogen.....
  • Queenie70

Enda som hjälper är coccilana. Så får man sova också. Allt annat är verkningslöst trams.

• straw2008

Exakt coccilana !! Vi brukar säga cocktail måfint då det egentligen heter coccilana o innehåller morfin

I kinamockaskogen.....
Svar på tråden Hosta from hell, jag blir galen!