Hitta en bra ortoped i Göteborg
Hej!
Har på senaste tiden fått problem med fötter och knän och måste skaffa inlägg. Vet någon en bra ortoped i gbg?
Hej!
Har på senaste tiden fått problem med fötter och knän och måste skaffa inlägg. Vet någon en bra ortoped i gbg?
Det verkar vara ortopedteknisk avdelning du behöver om det är inlägg du är ute efter. Jag är osäker på om remiss krävs.
http://www.sahlgrenska.se/su/ortopedteknik
http://www.ortopedivast.se/index.htm
Det är en ortopedverksta som du ska vända dig till. Det finns även en del "butiker" som sysslar med inlägg, men personligen skulle jag gå till en ortopedverksta. Man behöver inte ha remiss om man inte har allvarligare åkommor så att man har rätt till kostnadsfria inlägg, det är ex om du har diabetes och sår på fötterna eller allvarligare felställningar, men det borde din läkare ha koll på. (De flesta friska får bekosta sina själva).
Har också problem med fötter knän och ben. Tidigare bara när jag tränat och jag fått ont efteråt då jag överpronerar på båda fötterna men nu har jag så ont så jag kan inte stå hela dagen på jobbet. Har värk hela tiden även när jag vilar från ståendet. Benen är även svullna efter en arbetsdag. (jag står upp hela dagen)
Så jag antar att jag behöver sulor också ganska akut. Har dock ingen lust att betala 12-1500 som det kostar utan hoppas på att jobbet ska betala för sulorna. Måste dock ha intyg osv från läkare.
Det finns massa ställen man kan gå till utan remiss men jag vet inte vart det är bra och inte. Det finns en i Göteborg vid Stampen. Tror de flesta går dit och de tar 1200 för ett par gjutna inlägg.
gick till "Löp och sko" i gbg och fick suoerbra hjälp. Har tydligen väldigt bra fötter men har i sommras haft väldigt bra skor och nu under tidig höst bytt till "snyyga" dåliga skor och där började mina problem. Köpte ett par för 1500 och haft de varje dag sen dess (altså inga inlägg)
Dock igår hade jag lite ont i fötterna men kände mig stressad och orolig så kanske därför????? vET INTE OM STRESS KAN UTLÖSA SMÄRTA?
Som nån skriver är ju skorna typ halva grejen :) haha, ett par stabila bra skor som passar ens fötter kan göra underverk :) ostabilt "dåliga" skor kan nog inget inlägg i världen rädda ;) hihi..