Inlägg från: mother87 |Visa alla inlägg
  • mother87

47 dagar kvar - behöver pepp...

Har varit en riktig slapp dag hos farmor o farfar , blev bjudna på middag o så :) men tror min slempropp börjat släppa, o så haft "mensvärk" eller vad man kan kalla det sedan i eftermiddags. Inget som gör Ont, men kännbart :/ o inte hjälper alvedonen nåt vidare heller, långt där inne sitter man bara o önskar sig blå över att det ska övergå till värkar o de e dax! Men känslan säger mig att jag är lika inbillningssjuk som alla andra dagar... Suck.

• mother87

Snälla låt det vara på riktigt denna gången! Tog Alvedon vid halv 11 , o haft oregelbundna värkar några timmar nu som Känns! Samtidigt som jag känner att de e nåt som startat så försöker jag intala mig om att de inte är de, känns lite för oregelbundet än så länge. Men har iaf ringt min mamma som tar tåget o kommer senare i eftermiddag. Oavsett är det skönt med sällskap :)

• mother87

Kul o handla när man kan :) min mamma är kommen, o gubben är på väg, så ska lämna sonen hos farmor o farfar när han kommit, o sen åka inåt sakta men säkert. Blir bebis inom det närmsta, kan väl tippa på inatt eller imorgon bitti.

• mother87

Varit inne på förlossningen sedan halv 8, var 5cm öppen för 1 1/2 timme sen. Drygt att ha ont men de e på riktigt iaf.

• mother87

Jag vill önska er alla lycka till och att nu får friska fina bebisar snart! Här kom tösen 00.15 med 4 krystvärkar :) 48cm lång och 3110 gram :) och en baddare på att amma och lugn än så länge ;) ska få åka hem i eftermiddag. Så ska bli kul att presentera syskonen för varann

• mother87
    skaviblifyra skrev 2013-11-22 21:46:01 följande:

idag kom hon ätnligen i full fart började få regelbundna värkar 07,45 11,35 är hon ute. 3410g å 49 lång! härligt. å vi hade rätt det va en lillasyster smile1.gif

Grattis! En till tös i tråden :D skönt att det gick fort. Ja, de där eftervärldarna med amningen var inget kul alls :/
  • mother87
    Sissij79 skrev 2013-12-03 16:46:38 följande:

Hur går det Clembke?? Min lilla kille kom den 1/12 00.29 på natten så precis att det blev en Decemberbäbis :) Gick fort och vi var bara på förlossningen ca 1,5 timme innan han var född. Jag är så lycklig över att han kommit och det är så skönt att inte vara gravid längre!! Han vägde 3650 gram och var 51 cm lång. Håller alla mina tummar för att din bäbis oxå kommit ut?! Annars blir det väl dax imorgon?

Grattis!

Kan inte låta bli att följa tråden o se hur det går för er! Underbart!

Här hemma går det bra, tösen blir en månad på söndag (8/12) och idag var hon 52 lång o vägde 3275.

Sonen som blir 3 om 2 veckor har dock hamnat mitt i tre års trotsen :/ så vissa dagar är tuffa, men vad hade världen blivit av utan alla Oss super mammor ;)
  • mother87

Men va skönt iaf att veta att senast torsdag e det dax, dygnet kvar :D

Namn till lillan Izabel Thindra Marie , Izabel är tilltalsnamnet. Pappan fick välja mellan namnen.

• mother87

Jag vill höra med er om ni har ammat tidigare? Hur ser vikt ökningen ut i början då? Jag tycker inte jag får så mycket stöd o råd ifrån Bvc. Lillan min verkar aldrig bli nöjd/mätt av amningen. Är besvärad hela tiden o kommer inte i ro. Gav ersättning en gång igår och en gång nyss, vilken hon nyss slocknade som en stock. Fast jag ammat i princip hela dagen. Som alla andra dagar. Vill och ska amma, men tror jag kommer att ta till ersättning oxå. Igår vägde hon 3275. Och hon vägde 3110 när hon föddes. Hon passerade sin födelsevikt förra veckan.

• mother87

Ja, min egen känsla säger att jag måste tillägga. Med sonen (första) tog han aldrig bröstet, kämpade i veckor, men fick ju börja ge ersättning från BB då han inte tog den alls. Blev så glad när tjejen tog tag i bröstet nästan direkt, o i princip suttit fast där nu i snart 4 veckor. Men tycker det se alldeles för mkt på både min o hennes ork. O sen att hon inte är nöjd. Jag försöker även pumpa när hon sover men kommer som mest 100ml när jag kämpat några timmar (med lite uppehåll emellan) så kommer nog ganska definitivt fortsätta att ge henne några flaskor om dan plus amning. Nu ska hon inte vägas förrän den 16e men då har man i så fall kommit in lite med ersättningen både i rutin och känslomässigt rätt så att säga. Man vill ju inte sitta o amma dagarna i ända heller med en kille som kommit in i trotsen o plus söker sin mammas uppmärksamhet oxå. Vill ju inte att han ska bli för lidande heller. Tack för stöd! :)

• mother87
    clembke skrev 2013-12-06 11:24:44 följande:

Nu är hon äntligen ute, kl 03.07 kom hon ut. 5 min efter att dom.tog vattnet o efter 1 min krystvärk.

Från att inte alls ha haft bråttom till att ha jättebråttom.

Låg mest med Sd från ca kl 16, en del gjorde lite ont en del inte alls. Men vid ett-tiden började det hända saker o det gjorde oooont. Sen gick det av rena farten... Lite för fort så min epidural jag ville ha fanns det ingen tid för - denna ggn oxå!!!

3605 gr o 48 cm. O en himla massa mörkt hår...

Grattis :D
  • mother87

Lillan fick torsk i munnen för en vecka sen, o sen fick jag svamp på brösten så fick nån medicin igår till o pensla mig o i lillans mun med. Men upptäckt idag att hela undelivet/blöjområdet är fullt med svamp på lillan :( trodde först att det var grym blöj utslag men stämde ändå inte överens. Typiskt är apotek inte öppet förrän måndag. Hur kan jag lindra/förbättra själv hemma? Innan jag kan köpa salvan på Apoteket , tycker så sjukt synd om henne som gallskriker vid varje blöjbyte :(

Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...