• Anonym (Karin)

Gravid efter 5 års försök.

Vill bara berätta en solskenshistoria för alla som gett upp hoppet. Jag och min man har varit 'oskyddade' i 8 år och aktivt försökt bli gravida i 5 år. Vi gjorde utredning efter 2 år och den visade inget onormalt men det hände aldrig. Jag har själv aldrig stressat utan tänkt mer 'händer det så händer det' de första åren. Men de 2 senare åren har det gjort allt ondare när vänner börjat få både barn 2 och 3. Hade accepterat att vi aldrig skulle komma att bli föräldrar på naturlig väg, och kanske inte på annat sätt heller. Har levt sunt och hälsosamt, provat akupunktur och diverse andra saker som jag hittat på olika forum men utan resultat. Nu är jag 33 och äntligt har det hänt. Jag trodde aldrig det skulle ske så jag är verkligen djupt tacksam och lycklig. Det kan ske! Så för alla er som kämpar där ute och börjar ge upp hoppet. Det kan fortfarande hända! 1,2, 4 år eller fler.. Ge aldrig upp hoppet!!! Och för alla som stressar efter ett par månaders försök... Det tar tid. Det kan ta upp till ett år. Efter 1 år är det dags att kolla upp det men inte innan. Jag är bara i 4:e veckan så allt kan hända, men känslan av att kunna bli med barn.. Fantastiskt.

• Svar på tråden Gravid efter 5 års försök.
  • MammaMia74

Ett stort grattis och lycka till. Det kommer gå jättebra.

Mamma till två underbara tjejer
  • Flisan79

Stort grattis. Har själv en liknande historia. Läs gärna på min sida.

Åter igen grattis! Jag vet hur känns

• Andrers07

Jag tror det är många som har blivit lurade att lägga ut pengar på akupunktur. Det borde bli mera känt att detta är kvacksalveri.

Tyvärr finns det en väl spridd missuppfattning att det finns vetenskapliga bevis för att akupunktur fungerar. Detta gör att skojarna kan tjäna pengar. 

Tyvärr sprider media vilseledande uppgifter om forskning.  

• Anonym (A)

Jättegrattis!! Har du blodgrupp A? De som har det är oftast mest fertila i 30-35-årsåldern och inte tidigare som andra blodgrupper.

• Anonym (öh?)
    Anonym (A) skrev 2013-10-27 15:49:22 följande:
    Jättegrattis!! Har du blodgrupp A? De som har det är oftast mest fertila i 30-35-årsåldern och inte tidigare som andra blodgrupper.
    Referens på det?
  • Anonym (c)

Tack så mycket för att du delar med dig, det här behövde jag verkligen läsa, du anar inte. Hjärta
    JätteGRATTIS till er!

• tomt

Grattis!
    och tack för ditt inlägg, jag har försökt bli gravid i 4 år utan att lyckas, på verkligen alla möjliga sätt. Det är så sorgligt och jag blir ledsen över det varje dag. Tyvärr har jag åldern emot mig på ett annat sätt än du. Det är ändå skönt att höra att ni lyckades till slut, kanske vi också, en dag.... 

• Anonym (Esse)

Gratulerar! Vad roligt att höra. Hoppas att allting går bra med graviditeten.

Hoppas att detta inte är OT. Men jag tror faktiskt att de flesta oförklarligt barnlösa kan bli gravida på detta sätta, spontant efter x antal år. Om man inte har åldern emot sig. Det är detta som händer exempelvis par som adopterat och helt plötsligt blir gravida. Det är inte på grund av att de slappnat av eller slutat försöka, som många påstår, det är sannolikhetslära. Trots att chansen att bli gravid är väldigt liten så är det ändå en liten chans. Det kanske tar tio år men det kanske går. Grejen är väl också den att de flesta inte vill vänta i tio år på något som eventuellt aldrig kommer, och därför provar IVF eller adoption.

Svar på tråden Gravid efter 5 års försök.