Gravid efter 5 års försök.
Vill bara berätta en solskenshistoria för alla som gett upp hoppet. Jag och min man har varit 'oskyddade' i 8 år och aktivt försökt bli gravida i 5 år. Vi gjorde utredning efter 2 år och den visade inget onormalt men det hände aldrig. Jag har själv aldrig stressat utan tänkt mer 'händer det så händer det' de första åren. Men de 2 senare åren har det gjort allt ondare när vänner börjat få både barn 2 och 3. Hade accepterat att vi aldrig skulle komma att bli föräldrar på naturlig väg, och kanske inte på annat sätt heller. Har levt sunt och hälsosamt, provat akupunktur och diverse andra saker som jag hittat på olika forum men utan resultat. Nu är jag 33 och äntligt har det hänt. Jag trodde aldrig det skulle ske så jag är verkligen djupt tacksam och lycklig. Det kan ske! Så för alla er som kämpar där ute och börjar ge upp hoppet. Det kan fortfarande hända! 1,2, 4 år eller fler.. Ge aldrig upp hoppet!!! Och för alla som stressar efter ett par månaders försök... Det tar tid. Det kan ta upp till ett år. Efter 1 år är det dags att kolla upp det men inte innan. Jag är bara i 4:e veckan så allt kan hända, men känslan av att kunna bli med barn.. Fantastiskt.