Någon som har/har haft en Teutonia Solano?
Är ni nöjda med vagnen? Tacksam för synpunkter!
Är ni nöjda med vagnen? Tacksam för synpunkter!
Nej men vi har en Teutonia Toni som måste vara föregångaren till Solanon- för de ser exakt likadana ut. Vår är väl 2-3 år gammal tror jag. Vi är supernöjda med den. Köpte den när sonen var 10 månader gammal för en utlandsresa och använder den fortfarande, han fyller 3 år i juni. Lätt att bära, lätt att fälla ihop, lätt att ta av och tvätta i tvättmaskinen, mer ombonad än en sulky och fullt liggläge. En klar favorit!
Vad bra! Vi funderar nämligen på att köpa en sådan. Tror du att det är för tidigt att använda den när Aima är 6 månader?
Nej- det tror jag egentligen inte. Det viktigaste är väl för ryggen att hon får bra stöd. Det bästa är väl att åka till en affär som har vagnen och testa. Sen får ni väl se till att köpa någon slags åkpåse eller vindskydd till. Vi har som en slags påse man drar över och runt och knäpper fast på sidorna till vår. Som skyddar mot väder och vind. Jag kommer inte på vad det heter nu..
På vår kan man välja om man vill låsa hjulen eller inte. Den är jättebra verkligen. En trevlig, praktiskt och snygg vagn.
Jag har precis köpt en solano (röd, jättefin, finns i galleriet). Än så länge är jag mkt nöjd. Har en Urban Jungle, men ville komplettera med en lite mindre vagn att ha i bilen/resor/restauranbesök mm. Tittade lite på andra paraplyvagnar också, men tycker att solanon kändes helt klart som den mest stabila o rejäla. Den väger ju lite mer (runt 10kg, jag har vägt den själv *fniss*) men det är det helt klart värt om man som jag hatar smäck (läs plasthjul som skramlar mm). Tycker den är mkt prisvärd - 1995:- för vagn + fodrad fotsack o en liten skötväska/varukorg.
Slå till!
Vi köpte den också för vi inte ville ha något klabb Och just det- fotsack var ordet jag var ute efter- tack