• Anonym (Elsa)

Ni som blivit mobbade/kränkta av er chef? Hur gick ni vidare?

Jag har under 8 månader arbetat som förskollärare på en privat förskola. Det är en sjuk arbetsplats men en chef som verkligen inte borde vara chef. Chefen pratar skit om sina anställda, ljuger och kör med härskartekniker för att styra sin personal. Personalomsättningen är skyhög.

Jag har nu slutat och på måndag börjar jag på en ny arbetsplats. Sista tiden på mitt gamla arbete var ett rent helvete, chefen var hemsk mot mig. jag fick höra att jag var en dålig människa och världens sämsta förskollärare som hade misskött arbetet grovt. Denna kritik kom alltså när jag sade upp mig.

Jag vet att jag är en bra förskollärare som var på en sjuk arbetsplats med en sjuk chef fen ändå mår jag så dåligt av detta. Jag har ångest och kan inte sova på nätterna. Jag är chockad över att det finns så elaka människor. Jag vill bara förtränga dessa månader.

Ni som varit med om mobbning eller kränkning på arbetet hur gick ni vidare? Hur lade ni det bakom er?

• Svar på tråden Ni som blivit mobbade/kränkta av er chef? Hur gick ni vidare?
  • Litet My

Genom att våga igen, se ett nytt jobb som inte fungerar som det gamla. Har varit ärlig från dag 1 på nya jobbet och bara fått 100% stöttning. Men det var riktigt tufft ett tag såpass att jag inte ville vara med längre. Tyvärr vinner man inte över manipulerande chefer utan man får försöka att bara rädda sig själv. Detta är 2,5 år sedan och en del sitter tyvärr kvar i huvudet på mig samtidigt som jag nästan varje dag får bevis på att jag inte alls var som fd chefen och hennes vapendragare sa. Nu skriver jag på mobilen då jag kan inte vara anonym, men vill du prata/ diskutera djupare får du gärna pm:a (givetvis röjer jag inte vem du är)

• Indianica