Hahah ! :D underbart! Jaså? Mia är gay alltså, hade ingen aning. Men alltså gay inte bi? (pallar inte googla) Jag tycker väldigt mycket om hennes bok om självkänsla, har väl liksom gått till grunden hos mig själv och självkänslan är ett problem hos mig så att läsa (eller faktiskt lyssna på) boken i somras blev en självklarhet. Sen tycker jag att de flesta ”personlig utveckling”’s böcker påminner om varandra, det är bara uttrycket som skiljer sig åt och vi människor tar till oss information på olika sätt. Mia förklarar dock så att jag förstår så på det viset är jag nog ett fan av henne och kanske nu lite extra då hon gillar tjejer… ;)
Nej, jag har nog inte känslor kvar för denna kille.(såklart gillar jag honom då han är en del av mitt liv ,han vet mycket om mig(långt ifrån allt dock) och han är en fin person etc) Det är snarare saknaden av känslan det innebär att vara involverad och lite såhär ”du vet inte vad du haft förrän du förlorar det” (att man uppskattar det i efterhand, återigen att leva i nuet.. kanske skulle jag njutit mer av förhållandet när känslorna för varandra fanns där?!?!) och just nu när jag är 100% singel känns saknaden av närhet mer påtaglig (såklart!) vilket bara får mig att sakna det som fanns tillgängligt förr. Också den där bekräftelsen, att någon saknar en, att man har någon speciellt att tänka på och längta till. Det är egentligen rätt objektiva känslor som bara inte är uppfyllda just nu och som jag helst skulle vilja se att en framtida tjej fyller upp…
Det där med den perfekta partnern, ja det är vad jag vill ha! Instinktivt känner jag mig mer glad och tillfredställd när jag tänker mitt liv tillsammans med en tjej. Att vi två av samma kön förstår varandra bättre vilket jag tidigare saknat och att det här med sex gärna får vara asbra (såsmåning om, det växer ju fram) och samtidigt kanske vi tjejer inte har samma sexdrift som killar har (ytterligare: bättre förståelse för varandra). När jag tänker efter kan det nog vara så att jag inte riktigt ”gillar killar”*, det känns som att jag kan dem utan och innan och DEM är ingen utmaning för mig. Det är nog lite det som stör mig faktiskt. Utan att blotta mig för mycket här i ett öppet forum har jag större(och senaste) delen av mitt liv omgett mig av mycket killar/män och ju mer jag tänker på det så känns det inte som att jag passar med en kille. HMM känner mig ute på djupt vatten nu… hoppas du förstår mig rätt... Vill dock poängtera att det INTE är pga av dåliga erfarenhet där dem varit otrogna, våldsamma eller elaka som skapat dessa tankar.
Det känns som att din snopp-fråga är en kuggis… blir lite nervös!! Det är som om att jag svarar ”JA” = låtsas bi/gay och om jag svarar att ”NEJ snoppar är vidriga” = jag är bi/gay på riktigt. Är detta frågan som ger svar på vilken etikett du sätter på dig och mig? ISF vad tycker du själv? Jag tycker att det är beroende på vem snoppen sitter på…
(svarade dock på snoppfrågan innan jag skrev utlägget om att jag ”inte gillar killar”…)
Återigen, hoppas du hänger med i det jag skriver. Du förstår inte vilket virrvarr detta skapar imitt huvud men jag tror (VET) att det är nyttigt!! Kram på dig!
OCH ser nu att du lagt till en fråga angående hur jag kom på att jag var/är gay.. (ska försöka svara på detta i ett nytt inlägg strax... känner mig något mosig i huvudet efter mitt utlägg här ovan..) BTW gillar att vi nu gått från att säga bi --> gay.