• Svar på tråden 1 el 2 barn?
  • LLE123

Med ett barn har man alltid tid, man kan ge så mkt kvalitet till sitt barn. Oftast mer tid till sig själv. Fördelen med 2 barn är kärleken man får och ger. Syskonkärleken är helt underbar. Har själv 3 barn på 3 år och jag ångrar inte en sekund att jag fick bli mamma till dem. Det är helt underbart att se dom ihop. Självklar inte helt smärtfritt, barn nr 2 kolik mm. Men absolut 2 barn om man kan få det!

• Flickan och kråkan

Eftersom jag har 3 barn så kan jag inte riktigt säga vad fördelen är med ett barn. Vi hade inte ett barn särskilt länge - 16 månader. Fördelen med mer än ett barn? Syskonkärleken . Att se relationen mellan dem växa fram...omsorg, kärlek. Det var något vi upplevde så starkt med våra första två att vi skaffade en liten trea också . Nackdelen med flera barn? Tja, det blir ett himla liv (på gott och på ont), en och annan konflikt (på gott och på ont) och ett fasligt flängande mellan aktiviteter. 

• Frontline

Fördelen med 1 barn är ju som du själv förstår att det är lite enklare då man bara har en att se till.
    Fördelen med 2 barn är ju att dom har varandra att leka med men det beror ju på förstås hur tätt man vill ha mellan dom, man får mer kärlek tillbaka.

Nackdelen med 2 barn är ju att det blir lite mer jobb också där beroende på hur tätt det är mellan dom , mer liv i hemmet mm...

Själva har vi 3 barn som är 1,2,6 år och det har varit tufft en del dagar, själv ville jag bara ha 2 barn men då frugan vart gravid med tredje och vi hade så jäkla svårt att ens få den första så kunde jag ju inte med att låta henne göra abort vilket jag absolut inte ångrar då jag älskar alla 3 barnen nåt så oerhört djupt..

Men blir det att hon blir gravid med en 4 så får det bli abort eller att jag flyttar då jag tycker det är fullt tillräckligt och jag känner mig för gammal nu när man är 40+

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Alexi

Oj, jag kan inte se en enda fördel med bara ett barn, inga fördelar som betyder något egentligen i alla fall. Sånt som att det förstås kostar mindre pengar och att man typ får sovmorgnar igen lite snabbare tycker jag är helt oväsentligt i funderingar över hur många barn man vill ha...

Svar på tråden 1 el 2 barn?